تبلیغات - خرید لپتاپ کارکرده  
   

خداداد عزيزي معتقد است که اگر از عملکرد کي‌روش انتقاد مي‌کند صرفا به اين دليل است که فکر مي‌‌کند حضور او روي نيمکت ايران باعث نشده سيستم سابق وابستگي به ستاره‌ها را کنار بگذاريم.



عزیزی : من یک فوتبالی هستم اگر حرفی می‌ زنم صرفا از روی تجربه و چیزی است که می‌بینم اگر غیر از این باشد که می‌شود حرف زدن از روی غرض ورزی شخصی که اصلا با روحیات من سازگار نیست.

مشت کریم قشنگ ترین صحنه بازی با قطر بود

اگر از بازی ما مقابل قطر در سال 1996 یاد می‌ کنید باید بگویم او یکی از بدترین بازی های تیم‌ملی بود که ما بازی را 2 بر صفر واگذار کردیم. هم بازی را باختیم هم کتک خوردیم. کریم باقری هم یک مشت زد توی صورت بازیکن حریف که باعث شد 5 بازی محروم شوم اما آن یکی از قشنگ ترین صحنه های آن بازی بود و واقعا دست کریم درد نکند چون قطری ها که اکثریت فارسی صحبت می‌ کنند از ابتدای بازی به ما فحش می‌ دادند و در یک صحنه من با آنها درگیر شدم و یک کارت زرد گرفتم. آن روز تیم سنگین بود و اگر از لحاظ فوتبالی بخواهم بگویم روز بد ما بود.

در زمان برانکو خاطره خوبی از قطر داریم

اما خاطره خوب هم از قطر دارم، خودم تا حالا به این تیم گل نزده ام اما مقدماتی 2006 که برانکو مربی ما بود، 2 ـ یک عقب بودیم تا دقیقه 80 بعد بازی را 3 ـ 2 بردیم. آن بازی، بازی خوبی بود. توانستیم به مرحله بعد صعود کنیم و یکی از خاطرات خوب در ذهن من است.

اصلی ها با یک چشم فوتبال نگاه می‌ کردند

همان بازی با قطر که 2 بر صفر باختیم. شب بازی قرار شد اگر عربستان و چین مساوی کنند نفری 500 دلار پاداش بدهند، بازی هم در عربستان بود و خیلی هم نتیجه اش برای ما مهم بود. بعد در حین بازی زمانی که نتیجه 2ـ 2 شد، مسوولین تیم در اتاق ها را زدند که پاداش بدهند؛ من و اسماعیل حلالی با هم، هم اتاق بودیم. به من 500 دلار دادند به اسماعیل حلالی 200 دلار. اسماعیل حلالی پرسید که مگر در تماشای بازی هم فرقی میان نفرات اصلی وجود دارد؟ من هم به او جواب دادم آخه ما با یک چشم نگاه می‌ کنیم شما با دو چشم (می‌ خندد) خوب آن هم کم لطفی بود که مسوولین تیم‌ملی کردند.

اگر تیمی خوب بازی کند، انتقاد مغرضانه می‌شود

از من می‌ پرسید که چرا همیشه دید انتقادی به تیم‌ملی کی‌روش دارم. خب اگر تیمی خوب بازی کند که کسی انتقاد نمی‌ کند! چون اگر انتقاد کنی بهت می‌ خندند. به هر دلیلی از تیمی که خوب بازی می‌ کند انتقاد کنی معلوم است که حرف هایت مغرضانه است. الان که تیم‌ملی بازی می‌ کند، آن توقعی که ما از آنها داریم با حضور مربی ای مثل کی‌روش برآورده نمی‌ شود یعنی همان سیستم های قدیمی 50 سال پیش که پاس بدهیم به علی دایی و کریم باقری یا فرشاد پیوس و غفور جهانی. یعنی اینکه ما منتظر این هستیم که یک معجزه ای رخ بدهد و مردم برای ما دعا کنند.

از کی‌روش انتقاد می‌ کنم چون مربی بزرگی است

اگر من انتقاد می‌ کنم به خاطر این است که می‌ دانم کی‌روش مربی بزرگی است. آدم از کسی که مربی پرتغال، رئال مادرید و کمک فرگوسن بوده انتظار دارد که بعد از 4 سال تغییرات عمده ای در تیم‌ملی ایران به وجود بیاورد یعنی ما به آقای کی‌روش فلان میلیارد تومان پول ندادیم که بیاید همان بازی های سابق را برای ما به نمایش بگذارد. فرق در این است که به نفرات جدیدی وابسته هستیم. شما به من بگویید ما چه تغییری نسبت به گذشته کرده ایم تا من به شما بگویم که برای چه از تیم‌ملی انتقاد می‌ کنم.

عملکرد کی‌روش در جام‌جهانی مثل دوره مهاجرانی است

عزیزی در پاسخ به این سوال که در جام‌جهانی مقابل تیمی مثل آرژانتین عملکرد قابل قبولی داشتیم جواب داد که ما در جام‌جهانی 1978 آرژانتین، در مقابل تیم هایی مثل هلند، پرتغال، اسکاتلند، یک امتیاز گرفتیم. در سال 1998 فرانسه ما توانستیم با شکست آمریکا 3 امتیاز بگیریم. در سال 2006 با برانکو هم یک امتیاز گرفتیم. فرق سال 1978 با الان که آقای کی‌روش مربی تیم‌ملی است و تجربه چندین حضور در جام‌جهانی را داریم با قبل چیست؟ یعنی ما باید همان نتیجه ای را بگیریم که ما در زمان آقای مهاجرانی گرفتیم را بگیریم؟!

هر تیمی می‌ توانست مقابل آرژانتین 10 نفره دفاع کند

در حالی که ما مقابل بوسنی نیاز به امتیاز داشتیم و این تیم حذف شده بود، دفاعی بازی کردیم. درست است که یک عده دنبال منافع خودشان هستند که در هر صورت از مربی تیم‌ملی دفاع می‌ کنند. اما من به عنوان یک فوتبالی معتقدم که اگر هر تیمی را می‌ گذاشتی مقابل آرژانتین و می‌ گفتی دفاع کن، همین نتیجه را کسب می‌ کرد. شاید ما می‌ توانستیم حمله کنیم و 2 ـ یک ببازیم. البته ما رفته بودیم که گل کمتر بخوریم.

دفاع از نتیجه ایران در جام‌جهانی فریب است

دفاعی بازی کردن خودش یک تز، سیستم و ترفند در فوتبال دنیا است. اما اینکه بخواهیم بگوییم ما در جام‌جهانی خیلی خوب بودیم، فریب دادن خودمان است. بله آقای کی‌روش در دفاع خوب است اما در فاز حمله چکار کرده ایم. با 10 بازیکن هر تیمی می‌ تواند دفاع کند. اما اینکه ما در فاز حمله چه کاری انجام می‌ دهیم چقدردر کارهای گروهی و بازی روی زمین کار کرده ایم خیلی فرق دارد. الان هم ما منتظریم که گوچی گل بزند یا یک نفر به تنهایی کاری انجام بدهد.

بحرین در حد و اندازه های ایران نبود

من نمی‌ خواهم برد تیم مقابل بحرین را کم جلوه دهم اما بحرین در حد و اندازه بحرین نیست که ما بخواهیم اینقدر برد مقابل این تیم را بزرگ کنیم. شجاعی که توپ به ساق پایش خورد و به گل رفت و حاج‌صفی هم که اولین گلش با پای راست را زد. خدا را شکر که بردیم اما شما به بازی های کره نگاه کنید، دیدار این تیم مقابل کویت یک حرکت ترکیبی پشت 18 انجام دادند که من از ایران در دو بازی اخیرش مقابل عراق و بحرین ندیدم یا یک سانتر از کناره ها، بحث من اینگونه کارهای فوتبالی است.

باید با تفاضل گل قطر را ببریم

اگر ما مدعی قهرمانی در آسیا هستیم پس باید قطر را شکست دهیم ولی مثلا استرالیا را نگاه کنید در دو بازی 8 گل به ثمر رسانده ما هنوز محک جدی نخورده ایم. من معتقدم که رقیب اصلی ما امارات است و ما باید برای اینکه به عنوان سرگروه از گروه خودمان بالا برویم، نه تنها باید به فکر برد قطر باشیم بلکه باید به تفاضل گل هم نیم نگاهی بکنیم.

 پیشرفت کشورهای حوزه خلیج فارس

من قبل از این دیدارها هم گفتم که کشورهای حوزه خلیج فارس مخصوصا امارات بیشترین پیشرفت را در سال های اخیر داشته چون من بازی های آنها را دنبال می‌ کنم و می‌ دانم که در این سال ها مربیان خارجی زیادی به آنجا رفته اند و خیلی روی فوتبال پایه این کشور کار شده است.

مهاجم امارات عمر خطرناک است

به عقیده من ما قطر را می‌ بریم اما دیدار مقابل امارات سخت خواهد بود این تیم در دفاع ضعیف است و در حمله خوب. یک بازیکن شماره 10 دارند به اسم عمر که چپ است و قد و قواره کوچکی دارد خیلی بازیکن خطرناکی است. در نهایت به عنوان یک ایرانی برای تیم‌ملی کشورمان آرزوی موفقیت دارم. 

 

 

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
تبلیغات در سایت ورزشی
تبلیغات - لپتاپ کارکرده
تبلیغات - طراحی بنر
تبلیغات - فروش دامنه
تبلیغات - گروه اینترنتی
تبلیغات - فون عروس و داماد