تبلیغات - خرید لپتاپ کارکرده  
   

 جمعه و شنبه فيناليست هاي جام‌حذفي مشخص مي‌ شوند.



به گزارش "تک گل www.takgoal.com"، در طول تاریخ جام‌حذفی اتفاقات ویژه و رکوردهای منحصر به فردی صورت گرفته که آنها را با هم مرور می‌ کنیم:

1. رکورد گیلانی

رکورد متوالی فینالیست شدن در جام‌حذفی، 5 حضور است که ملوان از سال 65 تا 70 به دست آورد. آنها به طور متوالی در سال های 65، 66، 67، 69 و 70 به فینال رسیدند. (جام‌حذفی در سال 68 برگزار نشد)

2. فینال تکراری

سه فینال جام‌حذفی، تکراری بوده است. پرسپولیس ـ ملوان 3 بار فینال را انجام داده و رکورددار هستند، فینال پرسپولیس برابر سپاهان 2بار و ذوب‌آهن برابر فجرشهیدسپاسی هم 2بار صورت گرفته است.

3. خوش شانس ها

فینال جام‌حذفی 5 بار به ضربات پنالتی رسیده و تیم های خوش شانسی مثل صبا یک بار، سپاهان 2بار، ملوان یک بار، استقلال یک بار با پیروزی در ضربات پنالتی عنوان قهرمانی را در این رقابت ها به دست آورده اند.

4. بهترین برد

پیروزی 14 ـ صفر داماش تهران برابر نماینده کهکیلویه در سال 84 بهترین برد تمام ادوار مسابقات فوتبال جام‌حذفی کشور است.

5. شگفتی

پیروزی یک ـ صفر خیبر خرم آباد در سال 65 برابر تیم پرستاره پرسپولیس، بزرگترین شگفتی تاریخ جام‌حذفی محسوب می‌ شود، پرسپولیس با وجود همه ستارگان خود به جز ناصر محمدخانی مصدوم و با حضور سلطانی، پنجعلی، فنونی زاده، انصاری‌فرد، سیدعلیخانی، پروین، شاهرخ بیانی، عربشاهی، رحیم یوسفی، پیوس و عباس کارگر از حریف خود یک ـ صفر شکست خورد.

6. سرخ های بدشانس

پرسپولیس بدشانس ترین تیم جام‌حذفی است که 2بار در ضربات پنالتی قهرمانی را از دست داده است. هر 2بار پرسپولیس برابر سپاهان در ضربات پنالتی بازنده شده است.

7. مربی برتر

بهمن صالح نیا با 3 قهرمانی در جام‌حذفی و 3 باخت در فینال پرافتخارترین مربی جام‌حذفی است. در حالی که علی پروین هم 3 بار قهرمان مسابقات فوتبال جام‌حذفی شده است.

8. جام غایب

جام‌حذفی در ایران از 38 سال قبل (سال 55) شروع شده اما 28 دوره از این رقابت ها برگزار شده بنا به دلایل مختلف، جام‌حذفی در سال های 57، 58، 59، 60، 61، 62، 63، 64، 68، 71 و 1376 برگزار نشده است و در یک سال (56)، 2 دوره جام‌حذفی برگزار شده است!

9. نتیجه برتر

بهترین نتیجه در فینال جام‌حذفی برد 5 ـ یک ذوب‌آهن برابر راه‌آهن در دور برگشت فینال سال 87 بوده است.

10. مرد کهن

قدیمی ترین بازیکن حال حاضر در نیمه نهایی جام‌حذفی رضا عنایتی ست که از 15 سال قبل اب تیم آدینش مشهد، سابقه حضور در مسابقات جام‌حذفی را دارد.

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
تبلیغات در سایت ورزشی
تبلیغات - لپتاپ کارکرده
تبلیغات - طراحی بنر
تبلیغات - فروش دامنه
تبلیغات - گروه اینترنتی
تبلیغات - فون عروس و داماد