تبلیغات - خرید لپتاپ کارکرده  
   

روزي كه جواد نكونام تصميم گرفت از اتفاقات پشت پرده در باشگاه استقلال رونمايي كند، كمتر كسي فكرش را مي‌كرد كه مصاحبه جنجالي كاپيتان تيم ملي فوتبال باعث شود اميرقلعه‌نويي وارد يكي از بزرگ‌ترين بحران‌هاي تاريخ حضورش در فوتبال شود. آن هم در شرايطي كه اتهامات تكان‌دهنده‌يي از سوي نكونام و بعد از آن چند بازيكن ديگر متوجه سرمربي خبرساز استقلال شده است و اين مربي را مجبور كرده كه براي اعاده حيثيت تصميم بگيرد از نكونام به دادگاه شكايت كند.
 
قلعه‌نويي طبق وعده‌هاي قبلي قرار بود به وسيله وكيلش رسما روز گذشته شكايتش از نكونام را در دادگاه ثبت كند تا مخالفانش مجبور شوند اظهارات خود را تاييد كنند. نكته قابل اهميت داستان اينجاست كه تهديد امير به شكايت و سپس عملي كردن آن نه تنها كارساز نشد بلكه موج دوم و سوم افشاگري‌ها عليه او و نزديكانش را به همراه داشت، منتها اين‌بار چند بازيكن معترض به سياست‌هاي پرافتخارترين مربي ليگ برتر به ياري جواد نكونام شتافتند و افشاگري‌هاي تازه‌يي درباره فعاليت‌هاي قلعه‌نويي و اطرافيانش انجام دادند.
 
اما حالا قضيه تا جايي بحراني شده است كه مديران كميته اخلاق را هم مجبور كرده براي شفاف‌سازي پرونده به موضوع ورود پيدا كنند. ضمن اينكه شنيده شده گزارش‌هاي محرمانه‌يي درباره پشت پرده بعضي حوادث ديگر در باشگاه استقلال در ارتباط با قلعه‌نويي و نزديكانش به مجلس شوراي اسلامي و كميسيون اصل نود ارسال شده است. به همين دليل بايد منتظر دخالت مراجع ذي‌صلاح در اين پرونده باشيم، چراكه گفته مي‌شود در جريان رسيدگي به پرونده فساد فوتبال بخش ويژه‌يي براي رسيدگي به حوادث اخير استقلال باز شده است.
 
 
يك نفر دروغ مي‌گويد
 
جواد نكونام در تازه‌ترين مصاحبه خودش باز هم به قلعه‌نويي حمله كرده است. نكته حايز اهميت اين است كه ادبيات مصاحبه‌هاي دو طرف دعوا روز به روز بدتر از قبل مي‌شود و حالا كار به جايي رسيده است كه آنها مجبور شده‌اند به اين جنگ و اختلاف ادامه بدهند تا بلكه بتوانند حرف خودشان را ثابت كنند. نكونام اخيرا گفته كه نقطه تاريك زندگي ورزشي او شاگردي امير قلعه‌نويي به مدت يك فصل و نيم بوده است.
 
با اين حال تاكيد كرده كه حضورش در استقلال به خاطر‌ تماس‌هاي مكرر سرمربي اين تيم اتفاق افتاده است. اين بازيكن حتي در مصاحبه‌ اخير خود بارها تاكيد كرده كه قلعه‌نويي در حدي نيست كه درباره‌اش حرف بزند و او را براي استقلال نخواهد. ژنرال اما در پاسخ به حرف‌‌هاي نكونام اعلام كرده پرينت تلفن او موجود است و اگر ثابت شد كه يك بار با نكونام تماس گرفته، قبول مي‌كند كه حرف راست را اين بازيكن مي‌زند. با توجه به اظهارات اين دونفر مشخص است كه در قضيه تماس تلفني و افشاگري‌ها يك طرف دارد دروغ مي‌گويد، منتها اين روزها اصل داستان ماجراي تاثيرگذاري دلال منشوري در تصميمات فني امير قلعه‌نويي و اخاذي از بازيكنان استقلال بوده است كه زير سايه درگيري لفظي شخصي نكونام و قلعه‌نويي قرار گرفته بود.
 
امروز جواد نكونام به واسطه سال‌ها تجربه حضور در تيم ملي و كاپيتاني و سابقه بازي در لاليگا، با توجه به حمايت قاطع كفاشيان و كي‌روش به خودش اجازه داده كه تند‌ترين اتهامات را به سرمربي استقلال بزند. از آن طرف هم قلعه‌نويي كه عنوان بهترين و پرافتخارترين مربي ايراني فوتبال ايران را يدك مي‌كشد به هر دري مي‌زند تا حركت نكونام را تلافي كند.
 
اين درگيري اين روزها به رسانه‌ها كشيده شده و به نظر مي‌رسد كه سرانجامي نداشته باشد، چرا كه باز شدن جزييات اين پرونده ممكن است سري دراز و عواقبي تكان‌دهنده به همراه داشته باشد. به همين دليل چشم بسياري از اهالي فوتبال از اين مساله آب نمي‌خورد كه بالاخره حقايق در اين زمينه روشن شود. درست مثل تمام بحران‌ها و ابهامات سال‌هاي اخير فوتبال ايران كه به خاطر بعضي مصلحت‌ها اراده‌يي براي شفاف‌سازي و برخورد با عاملان فساد وجود نداشت.
 
 
اعتراف امير: آن فرد از موسوي پول گرفت و من برخورد كردم
 
«مگر نمي‌گويند من پيگير اين موضوع پول گرفتن آن فرد از موسوي نشدم. خب بهتر است مسوولان و حتي خبرنگاران با ايمان موسوي صحبت كنند. از او بپرسيد آيا بعد از انتشار اين خبر شخص قلعه‌نويي با او تماس نگرفت و پيگير مساله نشد؟ از موسوي بپرسيد كه با او در اين زمينه صحبت كردم يا نه؟ هر چه كه او گفت مي‌پذيرم. اولا آن زمان كه من با او صحبت كردم بحث 6 ميليون نبود و 50 ميليون بود. از موسوي پرسيدم اين داستان چيست كه او هم توضيح داد با آن فرد مورد نظر معامله كاميون كرده است.
 
مبلغ معامله براي اين كاميون نزديك به 50ميليون بوده كه موسوي تاكيد كرد اين مبلغ به خاطر اين معامله انجام شده است. پس از اين موضوع خواهان شديم پول را برگرداند كه طبق گفته موسوي آن فرد 45 ميليون آن را برگرداند و بقيه را چك داد. من يك سوال مي‌كنم؛ اين آدمي كه 4، 5 سال است كه در كنار فوتبال فعاليت مي‌كند چرا يك مورد تخلفش بوده كه از زبان نكونام گفته مي‌شود؟ اگر اين فرد متخلف است تا الان بايد حداقل 50 تخلف داشته باشد. اگرچه خودم با او برخورد كردم و حتي 6، 7 ماهي است كه از فوتبال دور است و ديگر دور و بر فوتبال نيست.
 
اما همين فرد كه در سپاهان، تبريز و جاهاي ديگر هم بوده چرا فقط يك اتفاق آن هم براي موسوي افتاده است؟ مطمئنم بعدها مشخص مي‌شود اصل واقعيت چه بوده و واقعيت اين چيزي نيست كه اين روزها صحبتش مي‌شود.»اين صحبت‌ها اعتراف تكان‌دهنده امير قلعه‌نويي بود درباره موضوعي كه نكونام به صورت رسمي از آن حرف زده بود، منتها اين وسط سرمربي استقلال درباره موضوع و نقش اين اتفاقات در تصميمات فني خودش و تركيب تيم، شفاف‌سازي انجام نداده است.
 
 
ضبط تصوير تكان‌دهنده از چند بازيكن
 
امير قلعه‌نويي اعلام كرده كه چرا فقط درباره همين يك موضوع درباره فرد نزديك به او در رسانه‌ها خبر منتشر شده و فقط نكونام درباره همين يك مورد اظهارنظر كرده است. چندي پيش عليرضا عليپور، زماني كه هنوز كميته اخلاق تشكيل نشده بود، رسما در مصاحبه با رسانه‌ها تاكيد كرده بود كه دلال منشوري مورد نظر چيزي حدود 48 شاكي دارد و پرونده‌هاي مختلفي درباره فعاليت‌هاي غيرقانوني اين فرد در سازمان ليگ به ثبت رسيده است. با اين حال اخبار موثق حكايت از اين مساله دارد كه به زودي پاي چند بازيكن جديد هم به پرونده باز خواهد شد؛ بازيكناني كه براي حضور در استقلال شايعه شده مبالغي به بعضي از افراد پرداخت كرده‌اند.
 
دو نفر از اين بازيكنان براي هواداران اين تيم بسيار شناخته شده هستند. شايد به خاطر همين موضوع است كه نكونام در يكي از مصاحبه‌هاي خود تاكيد كرده بود اگر مجبور شود پا را از خط قرمز فراتر خواهد گذاشت و با اسناد و مدارك مطالب جديدي را درباره قلعه‌نويي منتشر خواهد كرد كه دهان همه از تعجب باز بماند. نكته قابل تامل ديگر هم اين است كه شايعاتي به گوش مي‌رسد كه احتمال دارد درباره بعضي موارد اخلاقي هم با ادامه‌دار شدن دعوا افشاگري‌هايي انجام شود
 
گفته مي‌شود بعضي از افراد با نزديك شدن به بعضي از بازيكنان تصاويري از زندگي شخصي آنها به صورت نامحسوس ضبط كرده‌اند و از آن عليه بازيكنان مورد نظر استفاده كرده‌اند! يكي از بازيكناني كه در فصل نقل و انتقالات از استقلال جدا شد هم در اين فهرست قرار دارد و مجبور بوده پول‌هاي هنگفتي به عنوان حق‌السكوت به افراد سودجو پرداخت كند!
 
ضبط تصاوير از يكي از بازيكنان گويا در منزل شخصي فوتباليست مورد نظر در بلوار فردوس انجام شده است!
 
 
احضار نكونام، رحمتي و موسوي به كميته اخلاق
 
تمام اين حاشيه‌ها از آنجا اتفاق افتاد كه دو بازيكن سرشناس اين تيم در ابتداي فصل از ليست آبي‌ها خارج شدند. جواد نكونام فصل قبل از جمع آبي‌ها رفته بود و علي فتح‌الله‌زاده در گفت‌وگو با يكي از رسانه‌ها در زماني كه هنوز مدير استقلال بود و قرارداد قلعه نويي هم با اين تيم تمديد نشده بود، اذعان كرد جدايي نكونام و فرهاد مجيدي در ميانه فصل قبل تنها به دليل خواست امير قلعه‌نويي بود و او اين دو بازيكن را نمي‌خواست؛ اتفاقي كه نكونام را به كويت فرستاد و مجيدي را ناچار به خداحافظي از فوتبال كرد. در شروع ليگ جديد اما بحث بازگشت نكونام به استقلال در رسانه‌ها مطرح شد. درحالي كه او جايي در ليست تيم نداشت اما شرايط طوري بود كه نكونام اگر حرفي مي‌زد متهم مي‌شد به پشت پا زدن به استقلال.
 
به همين دليل تصميم گرفت تا بعد از فصل نقل و انتقالات سكوت كند. رحمتي هم كه از استقلال جدا شده بود، خيلي تند حرف‌هايي را از پشت پرده تيم آبي‌پوش گفت. هر دو اين بازيكنان قلعه نويي و اطرافيانش را نشانه گرفتند؛ اتفاقي كه سبب شد تا قلعه‌نويي هم پاسخ اين دو را بدهد و كارشان به شكايت و شكايت‌كشي برسد. در اين بين ايمان موسوي هم كه يك و نيم فصل در استقلال بوده، در مصاحبه‌يي از چكي 50 ميليوني گفت كه يكي از اطرافيان مربي آبي‌ها از او گرفته است. همه اين اتفاقات باعث شده تا محمدزاده، رييس كميته اخلاق فدراسيون فوتبال از اين سه دعوت كند تا پاسخگوي حرف‌هايشان باشند. به اين ترتيب رحمتي بايد بگويد چه حرف‌هايي دارد كه اگر مطرح شوند دود از سر استقلالي‌ها بلند مي‌شود و دو بازيكن ديگر هم به كميته اخلاق مي‌روند تا پاسخگوي اتهاماتي كه عليه قلعه‌نويي مطرح كرده‌اند باشند.
 
محمدزاده در اين‌باره تاكيد كرده است كه قلعه‌نويي طبق قوانين حق ندارد از نكونام به دادگاه شكايت كند و بايد پرونده‌اش در فوتبال رسيدگي شود. با اين حال رييس كميته اخلاق گفته است: «اين افراد در مصاحبه‌هايي كه داشته‌اند مدعي شده‌اند اطلاعات و مداركي در مورد باشگاه استقلال دارند و آنها را دعوت كرده‌ايم تا اين مطالب را با سند و مدرك به ما اعلام كنند. قصد حمايت از يك باشگاه خاص را نداريم بلكه هدفمان اصلاح امور است و اينكه اگر اتفاق ناخوشايندي در باشگاهي رخ مي‌دهد با دليل و مدرك به آن رسيدگي و مقابله كنيم.
 
مباحثي اكنون عليه باشگاه استقلال مطرح شده است و ما هم مي‌خواهيم اگر فسادي در باشگاه استقلال وجود دارد كه مستنداتش هم موجود است با آن مقابله كنيم، زيرا مي‌خواهيم با جريانات ناسالم برخوردي قانوني و قاطع داشته باشيم.» محمدزاده معتقد است فعلا نيازي به دعوت از قلعه نويي براي پاسخگويي درباره اتهامات وارد شده نيست. گفتني است باشگاه استقلال از رحمتي، نكونام و موسوي به كميته اخلاق شكايت كرده بود.
 

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

مطالب مرتبط

تبلیغات در سایت ورزشی
تبلیغات - لپتاپ کارکرده
تبلیغات - طراحی بنر
تبلیغات - فروش دامنه
تبلیغات - گروه اینترنتی
تبلیغات - فون عروس و داماد