تبلیغات - خرید لپتاپ کارکرده  
   

امروز 9 دیدار از بازی های دسته اول لیگ آزادگان انجام خواهد شد.



به گزارش "تک گل" عصر امروز با برگزاری 9 دبدار قطار بازی های دسته اول لیگ زادگان ایستگاه پنجم را پشت سر می گذارد. در مهمترین بازی های امروز شهرداری اردبیل میزبان فجرسپاسی است. تیم هایی که با 8 و 7 امتیاز در رده دوم و چهارم جدول قرار دارند. ماشین سازی ؛ تیم سوم جدول میهمان تیم نفت آبادان است ، مس کرمان با ایران جوان بازی می کند و نفت مسجد سلیمان هم میزبان پاس است. حساس ترین بازی روز در بابل برگزار می شود و خونه به خونه این شهر میزبان پارسه و فرشاد پیوس است. فرشاد پیوس اولین مربی خونه به خونه در زمان شکل گیری بود و طبعاً رویارویی این مربی با تیم سابقش دیدنی می شود.
ارزان فروشی شرکت آلومینوم المهدی و بدهی به فوتبال
این روزها بحث ارزان فروشی شرکت آلومینیوم «المهدی» هرمزگان که یکی از بزرگترین صنایع ملی کشور مان محسوب می شود داغ بوده و صدای اعتراض نمایندگانی نظیر احمد توکلی ، کریمی قدوسی و ... را در مجلس شورای اسلامی ذر آوره است. نکته ایی که باعث شده به این موضوع اشاره کنیم ، ناتوانی تیم فوتبال آلومینیوم هرمزگان در پرداخت بدهی ناچیزی است که به بازیکنان ، مربیان و .. قبلی بوده تا جاییکه در خطر محرومیت قرار دارد. البته به غیر از آلومینیوم ، تیم های پاس و ایران جوان هم به دلیل بدهی احتمال محرومیت و کنار گذاشته شدن از لیگ را دارند.

قبل از آغاز بازی های این فصل کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نام تیم های بدهکار را اعلام و گفته بود حضور تیم های بدهکار در بازی ها به شرط تسویه با طلبکاران شان است. تعدادی از این تیم ها بدهی شان را تسویه و رضایت طلبکاران شان را به دست آوردند ولی 4 تیم نساجی ، پاس ، ایران جوان و آلومینیوم هرمزگان در وقت تعین شده نتوانستند بدهی خود را بپردازند و به همین دلیل کمیته انضباطی در پایان هفته چهارم اعلام کرد در از هفته پنجم 4 تیم فوق اجازه بازی را نخواهند داشت. نساجی قبل از موعد اعلام شده زضایت طلبکارانش را جلب کرد و مجوز بازی این تیم در هفته پنجم برابر پیکان صادر شد ولی مشخص نیست سه تیم : پاس ، ایران جوان و آلومینیوم می توانند امروز برابر حریفانشان بازی کنند یا اینکه به دلیل بدهی بازی آنها 0-3 به سود حریفانشان اعلام می شود.
فولاد یزد – گل گهر سیرجان ؛ ضد فوتبال
فولاد و گل گهر در حالی به مصاف هم می روند که با 5 امتیاز در رده نهم و یازدهم جدول قرار دارند. فولاد 6 گل زده و 6 گل خورده در 4 بازی دارد و گل گهر در 4 بازی قبلی یک گل به ثمر رسانده و 2 بار هم دروازه اش روی پاشنه چرخیده که حاکی از بازی دفاعی این تیم است. دیدار فولاد با گل گهر یکی از چند دیدار تیم های کویر نشین محسوب می شود. هفته قبل فولاد در رفسنجان و در مصاف با مس به جشنواره گل به راه انداخته و با این تیم به تساوی 3-3 رسید و گل گهر هم با یک گل از سد خیبر عبور کرد تا اولین بردش را ثبت کند. فولاد با توجه به بازی رو به جلو و تهاجمی که در بازی قبلی به نمایش گذاشت ، بازهم برای پیروزی برابر تیم گل گهر که به بازی دفاعی (به قول تماشاگران ضد فوتبال) روی می آورد کارش سخت است.
خیبر خرم آباد – آلومینیوم هرمزگان ؛ آلومینیویم بازی می کند؟
خیبری ها برای باقی ماندن در بین مدعیان لیگ از همین روزهای ابتدایی لیگ باید امتیازهای لازم را جمع کنند. خیبر که در هفته دوم صدرنشین جدول بود به دلیل باخت و تساوی در دو هفته گذشته تا رده هشتم سقوط کرده و اگر امروز هم نتواند سه امتیاز بازی را به حساب خود واریز کند بازهم به رده های پایین تر سقوط می کند. آلومینیوم هرمزگان که به دلیل اولتیماتوم فدراسیون فوتبال بازی کردنش در این دیدار مشخص نیست ، تیم سرحال و سرپنجه ایی نشان نداده است. بندری ها چند هفته ایی وقت لازم دارند تا به مرز آمادگی لازم برسند و همین نکته مهم شانس برد خیبر را افزایش می دهد.
خونه به خونه بابل – پارسه تهران ؛ بازگشت پیوس به خونه به خونه
وضعیت تیم های خونه به خونه و پارسه تقریباً مثل هم است. هر دو تیم در انتهای جدول قرار دارند و زورشان برای بردن کم است. خونه به خونه در 4 بازی قبلی یک برد داشته در حالیکه پارسه هیچ بردی نداشته است. خونه به خونه هفته گذشته در دیدار با نساجی بازی را 0-1 واگذار کرده پارسه هم در دیدار خانگی با نفت آبادان 2-2 متوقف شد. با این شرایط این دیدار فارغ از شرایط و نتایج دو تیم یک ویژگی خاص دارد که باعث می شود تماشاگران بابلی خاطره بازی کنند و آنهم حضور فرشاد پیوس روی نیمکت پارسه است. فرشاد که اولین مربی خونه به خونه بوده و این تیم را به لیگ دسته دوم آورده بود امروز برای اولین بار مقابل تیم سابقش قرار می گیرد که همین موضوع باعث افزایش هیجان بازی خواهد شد.
آلومینیوم اراک – مس رفسنجان ؛ جدال اساتید تساوی
جدال آلومینیوم و مس در حقیقت جدال دو تیمی است که در 4 بازی قبلی خود به تساوی رسیده اند و با 4 امتیاز در رده 13 و14 جدول قرار دارند. مس 4 گل زده و 4 گل خورده دارد و آلومینیوم 3 گل زده و 3 گل خورده در کارنامه اش ثبت کرده است. با توجه به آمار این دیدار بین دو تیم با شرایط یکسان و مساوی است و اگر این بار هم هر یک از دو تیم به پیروزی نرسند باید منتظر تغییرات در کادر مربیان باشیم. مسی ها که از نتایج به دست آمده راضی نیستند از هفته قبل در پی بررسی گزینه های مختلف بوده اند. از هومن افاضلی و محسن گروسی به عنوان گزینه های جدی مسی ها نام برده می شود.
داماش گیلان – گیتی پسند اصفهان ؛ داماش به دنبال سومین برد خانگی
داماش که هفته قبل با برد خانگی برابر شهرداری اردبیل 6 امتیازی شد ، نشان داد حساب ویژه ایی روی 3 امتیاز های خانگی باز کرده است. داماشی ها که هم اکنون در رده هفتم جدول قرار دارند قصد دارند با شکست دادن گیتی پسند 9 امتیازی شده و خودشان را چند پله ایی در جدول بالا بکشند. داماشی ها که این روزها از روحیه مضاعفی برخوردار هستند با مجید جهانپور بازی های حساب شده ایی را انجام می دهند و شکست دادنشان در رشت کار مشکلی است. گیتی پسند در حال حاضر با 4 امتیاز در رده شانزدهم جدول قرار دارد و در صورت شکست در این دیدار در قعر جدول باقی می ماند.
نفت آبادان – ماشین سازی تبریز ؛ نبرد 6 و 8
دیدار تیم های ماشین سازی و نفت آبادان که از جمله تیم های با سابقه و ریشه دار دسته اول محسوب می شوند و در 50 سال گذشته بارها با هم بازی کرده و خاطرات زیادی بین هوادارانشان دارند ، یکی از بازی های مهم روز پنجم به شمار می آید. هم اکنون ماشین سازان با 8 امتیاز در رده سوم گروه قرار دارند و نفتی ها با 6 امتیاز در جایگاه پنجم جای گرفته اند. نفتی های که هم بودجه مناسب دارند و هم بازیکنان دلخواه شان را جذب کرده اند هنوز نتوانسته اند با مربی پرتغالی شان دل طرفداران و فوتبالدوستان آبادانی را به دست آورند و همانند فصل قبل بازی می کنند و نتیجه می گیرند.
شهرداری اردبیل – فجر سپاسی شیراز ؛ جنگ برای دومی
فجرسپاسی با 8 امتیاز بعد از تیم پیکان در رده دوم قرار دارد. علی اصغر کلانتری ؛ سرمربی بومی فجرسپاسی در تلاش است تا کاکوهای شیرازی در پایان فصل راهی لیگ برتر شوند. فجری ها با استفاده از بازیکنان با تجربه در کنار جوانان با انگیزه ایی که دارند برای دیدار با شهرداری اردبیل برنامه ویژه ایی دارند و همانند 4 بازی قبلی خود نمی خواهند در این دیدار هم بدون امتیاز روانه خانه شوند. شهرداری چی های اردبیلی که هفته قبل با یک گل مغلوب داماش شدند و هم اکنون با 7 امتیاز در رده چهارم قرار دارند امیدوارند با با پیروزی برابر فجری ها و تا رده دوم صعود کنند.
پاس همدان – نفت مسجد سلیمان ؛ جدال سرشناس های فانوس دار بدون برد
بر خلاف پیش بینی ها و تا امروز تیم های پاس و نفت مسجد سلیمان در حد و اندازه تیم های مدعی ظاهر نشده اند و بدون حتی یک برد فانوس دار لیگ بوده و در قعر جدول قرار دارند. پاس در 4 بازی قبلی خود 2 بار باخته و 2 نساوی به دست آورده است. قهرمان اسبق آسیا با 2 گل زده و 4 گل خورده آمار خوبی ندارد و البته آمار نفت که فصل قبل در لیگ برتر بازی می کرد از پاس هم ضعیف تر است. نفتی ها در 4 هفته گذشته و طی 360 دقیقه موفق به گلزنی نشده اند ، در حالیکه 19 تیم دیگر همگی در کارنامه شان گل زذه ثبت شده است. تیم پاس یکی از تیم های مقروض لیگ محسوب می شود. در حال حاضر تیم نفت مسجد سلیمان بعد از پاس در رده بیستم جدول قرار دارد و اگر در این دیدار هم نتواند گلی به ثمر برساند و به پیروزی برسد همچنان در قعر جدول باقی می ماند.
مس کرمان – ایران جوان بوشهر ؛ بوشهری ها در اندیشه ذوب مس
ایران جوان با 4 امتیاز در رده هفدهم جدول قرار دارد و مس با 2 امتیاز بیشتر در رده ششم جای دارد. فاصله امتیاز دو تیم نزدیک است و با یک برد جایگاه دو تیم تغییر می کند. ایران جوان در صورت عبور از مس 7 امتیازی شده و بالا سر مس قرار می گیرد. با توجه به عملکرد مس در 4 بازی قبلی پیروزی ایران جوان خیلی هم بعید به نظر نمی رسد. البنه نباید فراموش کرد حضور چند بازیکن با تجربه در ترکیب مس باعث می شود تا شکست دادن این تیم در کرمان سخت باشد.

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

مطالب مرتبط

تبلیغات در سایت ورزشی
تبلیغات - لپتاپ کارکرده
تبلیغات - طراحی بنر
تبلیغات - فروش دامنه
تبلیغات - گروه اینترنتی
تبلیغات - فون عروس و داماد