تبلیغات - خرید لپتاپ کارکرده  
   

 سايت «Svenkafans» در گزارشي کاپيتان تيم ملي فوتبال ايران را موتور خط مياني اوساسونا دانست که اين تيم در چند سال گذشته از کمبود آن رنج برده است.



به گزارش تک گل، «Svenkafans»، نکونام در ال سادار در مقابل جمعيت زيادي از هواداران معرفي شد. جواد نکونام به عنوان چهارمين خريد اوساسونا به پامپلونا بازگشت. چهارمين خريد اوساسونا در اين فصل يک بازگشتي ديگر بود. بازيکن ايراني پس از دو فصل غيبت بار ديگر به خانه برگشت. «نکو» قراردادي دو ساله بست تا تيم را تقويت کند.

معمولا هميشه بهترين مهره را براي دقايق پاياني ذخيره مي‌کنيد و اوساسونا در اين فصل در زمان عقد قراردادها دقيقا همين کار را کرد. چهارمين پيشنهاد اوساسونا به جواد نکونام داده شد که پيش از اين در سال‌هاي 2006 تا 2012 در اين باشگاه بازي کرد. هنوز جابجايي‌هاي زيادي باقي مانده و سوالات فراواني در خصوص برخي بازيکنان بدون جواب مانده است.

وقتي اوساسونا تصميم گرفت هافبک باتجربه‌اي که بيش از 140 بازي براي تيم ملي ايران انجام داده است، را دوباره به خدمت بگيرد، بهترين کار را انجام داد. وي که تاکنون در دو جام‌جهاني بازي کرده و در بيش از 150 مسابقه در لاليگا به ميدان رفته است، دوباره به تيم بازمي‌گردد. نکونام به شدت محبوب هواداران در پامپلونا است و به گفته خودش اين باشگاه هميشه در قلب او جا داشته است.

به دليل تلاش خود اين بازيکن و احساسي که نسبت به باشگاه دارد، اين ارتباط برقرار شد. نکونام پيشنهاد دستمزد سالانه حدود 800 هزار يورو را به دليل پيوستن به اوساسونا رد کرد. اوساسونا براي جذب وي ترديد نکرد و مفاد اصلي قراردادش را تلفني تعيين کرد. نکونام اولين بار هشت سال پيش به اين تيم آمد و اکنون که بازگشته احتمالا مسئوليت زيادي براي بازگرداندن تيمش به لاليگا خواهد داشت.

حقايقي درباره جواد نکونام:

نام: جواد نکونام

تاريخ تولد: 07/09/1980

محل تولد: ري، ايران

مليت: ايراني

قد: 186 سانتي‌متر

وزن: 78 کيلوگرم

پست: هافبک

اولين بازي در لاليگا: 03/09/2006 (در پيروزي سه بر صفر بارسلونا مقابل اوساسونا)

باشگاه‌هاي سابق:

1998 تا 2005: پاس تهران

2005 تا 2006: الوحده امارات

2006: الشارجه امارات

2006 تا 2012: اوساسونا

2012 تا 2014: استقلال

2014: الکويت

2014: اوساسونا

دوران فوتبالي:

نکونام در شهر ري به دنيا آمد و در جواني سال‌ها براي پاس تهران بازي کرد. وي به عنوان يک بازيکن 25 ساله راهي الوحده امارات شد که قراردادي پنج ماهه به ارزش يک ميليون دلار به امضا رساند. نکونام در ژانويه 2006 با وجود پيشنهادات اروپايي از جمله تاتنهام و کايزرسلاترن به الشارجه رفت.

پس از حضور نکونام در جام‌جهاني 2006 باشگاه‌هاي زيادي خواهان به خدمت گرفتن وي شدند. پيشنهاداتي از هرتابرلين، المپيک مارسي و اوساسونا به وي داده شد. وي با اوساسونا قرارداد بست و به عنوان اولين بازيکن ايراني شاغل در لاليگا به يکي از چهر‌ه‌هاي محبوب اوساسونا تبديل شد.

اوساسونا در جولاي 2012 مجبور شد يک بازبيني در مسائل مالي‌اش انجام دهد و قصد داشت رقم دستمزد نکونام را که در آن زمان بيشترين درآمد را در اين تيم داشت، کاهش دهد. نکونام که از باشگاه‌هاي ديگر قرارداد داشت، تصميم گرفت قراردادي دو ساله به ارزش 9.5 ميليون دلار با استقلال تهران امضا کند که باعث شد گران‌قيمت‌ترين بازيکن تاريخ ليگ ايران لقب بگيرد. وي پس از چهار ماه بازي در الکويت و يک حضور ديگر در جام‌جهاني به همراه تيم ملي فوتبال ايران در آگوست 2014 قراردادي دو ساله با اوساسونا امضا کرد.

نگاهي کلي:

جواد نکونام هافبکي است که قابليت‌هاي زيادي در دفاع و حمله دارد. او با تجربه زيادش مي‌داند که براي اينکه بيشترين کمک را به تيمش بکند در زمان حمله يا دفاع در کدام موقعيت قرار بگيرد. يک بازيکن توانمند که مي‌تواند فاصله بين مهاجمان را پيدا کند. بازيکن بلندقد ايراني بارها توانسته ضربات ايستگاهي را خارج از محوطه جريمه به گل تبديل کند. وي در 6 سال حضورش در اين تيم 26 گل به ثمر رساند.

نکونام موتور خط مياني اوساسونا است که اين تيم در چند سال گذشته از کمبود آن رنج مي‌برد و اميدواريم که حضور وي تيم را به موفقيت‌هاي بيشتري برساند. نکونام در ايران يکي از بزرگترين بازيکنان است و نقشي ثابت به عنوان کاپيتان تيم ملي فوتبال ايران دارد.

نکونام در مراسم معارفه‌اش در ال سادار خيلي گرم و صميمي با هواداران باشگاهي که به آن بازگشته صحبت کرد:

- احساس امنيت مي‌کنم که دوباره به اين تيم برگشتم. اوساسونا هميشه در قلب من بوده است و وقتي برگشتم احساس خوشحالي کردم. اين افتخاري براي من است که اوساسونا خانواده و خانه من است. اهل پامپلونا نيستم و ايراني‌ام اما لحظات بسيار خوشي را در اوساسونا سپري کردم.

- ده دقيقه آخر بازي اوساسونا مقابل رئال بتيس را ديدم و نه تنها براي من که براي خانواده‌ام هم بسيار غم‌انگيز بود. اين دردناک است زيرا نمي‌توانستم هيچ کاري انجام دهم اما امسال همگي تلاش خواهيم کرد تا به لاليگا بازگرديم. مي‌دانيم که کار سختي در پيش داريم و جاده ناهمواري در مقابل ما قرار دارد اما بايد بلندپرواز و باانگيزه باشيم.

صحبت‌هاي يان اوربان، سرمربي جديد اوساسونا درباره نکونام:

- چيزهاي بسيار خوبي درباره او شنيده‌ام. مي‌دانم که او در تاريخ اوساسونا بازيکن مهمي بوده است و ما هرکاري خواهيم کرد تا دوباره از او استفاده کنيم.

احساسات نکونام پس از دو سال بازگشت:

- اين بار خوشحال‌ترم. نسبت به اولين حضورم در اين باشگاه تفاون وجود دارد. من خوشحال‌ترم و تلاش مي‌کنم آماده و هماهنگ شوم. به عنوان کاپيتان تيم ملي فوتبال ايران با بازيکنان جوان کار کرده‌ام. اين کار را دوست دارم زيرا در هر جلسه تمرين براي هر مسابقه براي آينده به من اميد مي‌دهد.

در مراسم معارفه همچنين عنوان شد که نکونام به فوتبالش در اوساسونا پايان خواهد داد و در قرارداد وي گنجانده شده که زماني که نکونام بخواهد کفش‌هايش را بياويزد به نحوي براي اين تيم به ميدان خواهد رفت. در حال حاضر مشخص نيست اين اتفاق در کدام بازي رخ دهد اما باشگاه بر اين باور است که فلسفه نکونام با باشگاه هماهنگ است.

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

مطالب مرتبط

تبلیغات در سایت ورزشی
تبلیغات - لپتاپ کارکرده
تبلیغات - طراحی بنر
تبلیغات - فروش دامنه
تبلیغات - گروه اینترنتی
تبلیغات - فون عروس و داماد