تبلیغات - خرید لپتاپ کارکرده  
   

 مهاجم جديد تيم فوتبال اوساسونا تاکيد کرد که اين تيم را به دليل پول انتخاب نکرده که اگر اينگونه بود انتخاب‌هاي ديگري انجام مي‌داد.



کریم انصاری‌فرد سرانجام به هدفی که در چند سال اخیر دنبال آن بود رسید و راهی فوتبال اروپا شد. او جمعه شب با اوساسونا قرارداد دوساله امضا کرد تا از این به بعد در فوتبال اسپانیا دنبال هدف‌های جدیدی باشد.

انصاری‌فرد که پیشنهادهای دیگری هم داشت، معتقد است انتخاب اوساسونا یک انتخاب خوب بود. انصاری‌فرد که پیراهن شماره 12 قرمزپوشان پامپلونا را برتن خواهد کرد در مورد پیوستن به اوساسونا و مسائل مختلف دیگر صحبت کرد.

 پس از چند سال انتظار سرانجام لژیونر شدی. چه احساسی داری؟

اول باید خدا را شکر کنم که کمکم کرد. در ایران آرزوی هر بازیکنی است که لژیونر شود و در چند سال اخیر هم تمام تلاش من این بود که چنین اتفاقی رخ دهد. واقعا خوشحال هستم و باید تلاش و تمریناتم را چند برابر کنم تا در آینده اتفاقات بهتری برایم رخ دهد.

فکر نمی‌کنی اگر در جام‌جهانی بیشتر فرصت بازی پیدا می‌کردی، به یک تیم بهتر و بزرگتر می‌رفتی؟

من در هر شرایطی خدا را شکر می‌کنم و از این انتخاب هم راضی هستم. اوساسونا یکی از تیم‌های سرشناس اسپانیا و امسال یکی از مدعیان اصلی صعود به لالیگا است. قسمت این بود که پیراهن اوساسونا را برتن کنم و امیدوارم اتفاقات خوبی برایم بیفتد.

در این مدت با تیم‌های دیگر هم مذاکره کرده بودی؟

قبل از اینکه خودم را برای سفر به اروپا آماده کنم چند پیشنهاد عربی داشتم که قبول نکردم. بعد از آن بحث رفتنم به اروپا توسط مدیربرنامه‌هایم پیگیری شد و پیشنهادهایی وجود داشت که من در نهایت 3 تیم را انتخاب کردم. تصمیمم این بود که با مربیان و مسئولان هر سه تیم صحبت کنم چون می‌خواستم تمامی شرایط را در نظر بگیرم. اول با باشگاه اوساسونا صحبت کردم، سپس مذاکراتی با ساراگوسا داشتم و بعد هم با یک تیم آلمانی مذاکره کردم.

فکر می‌کنی اوساسونا بهترین انتخاب بود؟

بله، من با چند مربی و برخی افراد دیگر مشورت کردم تا ببینم بهتر است در کدام تیم استارت بزنم. اوساسونا مدعی جدی صعود به لالیگا است و من با سرمربی این تیم و مسئولان باشگاه صحبت کردم. از طرفی اینجا در پامپلونا ارتباط خوبی با ایرانی‌ها وجود دارد و من فکر می‌کنم که یک انتخاب خوب داشتم. خوشبختانه استقبال گرمی از من صورت گرفت و امیدوارم نماینده خوبی برای فوتبال ایران باشم. اینجا دنبال هدف‌های بزرگ هستم.

می‌گویند مبلغ قراردادت 200 هزار یورو است؟

قرارداد دوساله با اوساسونا بسته‌ام که سال دوم جنبه توافقی دارد. من با صراحت می‌گویم که اوساسونا را به خاطر پیشرفت فوتبالم انتخاب کردم. خیلی از تیم‌ها بیشتر از اوساسونا به من پول می‌دادند ولی دنبال اعداد و ارقام نبودم. دوست ندارم درباره این مسائل صحبت کنم. اگر دنبال پول بودم اوساسونا را انتخاب نمی‌کردم.

چرا شماره 12 را انتخاب کردی؟

چون دیر به تیم ملحق شدم اکثر شماره‌های اصلی برداشته شده بود و من هم 12 را انتخاب کردم. امیدوارم این شماره برایم خوش یمن باشد.

با اوربان سرمربی اوساسونا هم صحبت کردی؟

قبل از اینکه قرارداد امضا کنم با اوربان صحبت کرده بودم. او به من گفت خوشحال می‌شویم تو را در اختیار داشته باشیم. در نهایت همه چیز خوب پیش رفت و امیدوارم روزهای خوبی در اوساسونا داشته باشم. موقعیت تیم ما بعد از 2 هفته خوب است و خوشبختانه یک برد و یک تساوی به دست آورده‌ایم.

چه زمانی برای اوساسونا بازی خواهی کرد؟

من تازه تمریناتم را شروع کردم و تلاش می‌کنم هر چه زودتر شرایط بازی را پیدا کنم. بقیه مسائل به تصمیم سرمربی مربوط می‌شود.

از ایران چه پیشنهادهایی داشتی؟

خدا را شکر می‌کنم که از اکثر تیم‌های بزرگ ایران پیشنهاد داشتم و از آنهایی که به من پیشنهاد دادند تشکر می‌کنم. از مجموعه تراکتورسازی هم باید تشکر کنم. وقتی به من پیشنهاد ارائه می‌شد فقط می‌گفتم که هدفم لژیونر شدن است و دنبال بازارگرمی نبودم. واقعا نمی‌خواستم در ایران بمانم. البته باید به یک موضوع دیگر هم اشاره کنم.

چه موضوعی؟

در این چند سالی که در لیگ ایران فوتبال بازی کردم خیلی دوست داشتم با یک مربی کار کنم و او هم کسی نبود جز فرهاد کاظمی. او از لحاظ فنی فوق العاده است و این را بسیاری از بازیکنان فوتبال ایران و تیم‌ ملی‌ می‌گویند. متاسفانه قسمت نشد که با این مربی کار کنم ولی امیدوارم یک روز این اتفاق بیفتد.

خیلی‌ها معتقدند حق تو در جام‌جهانی این بود که بیشتر بازی کنی. از کی‌روش ناراحت نیستی؟

ما در برزیل به معنای واقعی یک تیم بودیم و فرقی نمی‌کرد چه کسی بازی کند. تمام بازیکنان فقط به فکر موفقیت تیم‌ ملی‌ بودند و این صلاحدید کی‌روش بود که من فقط در بازی مقابل بوسنی به میدان بروم. همیشه یاد گرفته‌ام به تصمیم سرمربی احترام بگذارم.

کی‌روش روز جمعه ایران را ترک کرد و ماندن او در تیم‌ملی‌ در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، در این مورد چه نظری داری؟

کی‌روش شناخت خوبی از فوتبال ایران دارد. چند ماه دیگر تا جام ملت‌های آسیا زمان نداریم و هر چه زودتر باید کارمان را با این مربی شروع کنیم. من معتقدم تیم‌ملی‌ با این مربی پیشرفت کرد و حیف است کی‌روش را از دست بدهیم.

برخی از کی‌روش انتقاد می‌کنند که تحول خاصی در تیم‌ملی‌ و فوتبال ایران به وجود نیاورد.

هر مربی یا بازیکن منتقدانی دارد ولی تمام بازیکنان تیم‌ملی‌ دوست دارند کی‌روش بماند. من شنیده‌ام که یکسری مخالفت‌ها وجود داشته اما امیدوارم مسئولان با دید بازتری در مورد کی‌روش تصمیم بگیرند. فدراسیون نباید این مربی از دست بدهد. ما باید این را در نظر بگیریم که تیم ملی در این چند سال چه شرایطی داشت و چگونه در جام جهانی بازی کرد.

عده‌ای هم بر این اعتقادند که در حال حاضر اگر کی‌روش از تیم‌ملی‌ برود مربی ایرانی نمی‌تواند فضای مناسبی برای کار کردن در اختیار داشته باشد. نظر تو چیست؟

من در حدی نیستم که بخواهم در مورد مربیان کشور خودمان صحبت کنم ولی یک چیز را باید بگویم. مردم کشور ما و آنهایی که فوتبال را دنبال می‌کنند، اکثرشان دوست دارند کی‌روش بماند. به نظر من اگر کی‌روش از تیم‌ملی‌ برود فضای مناسبی برای فعالیت مربی ایرانی وجود ندارد. هر فردی جای کی‌روش بیاید قطعا کار سختی خواهد داشت.

حرف آخر ...

من باید از تمامی آنهایی که در رشد فوتبالم به من کمک کردند تشکر کنم و تشکر ویژه‌ای هم از خانواده‌ام دارم که همیشه در کنارم بودند. امیدوارم نماینده موفقی برای فوتبال ایران باشم و از مردم می‌خواهم مرا دعا کنند.

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

مطالب مرتبط

تبلیغات در سایت ورزشی
تبلیغات - لپتاپ کارکرده
تبلیغات - طراحی بنر
تبلیغات - فروش دامنه
تبلیغات - گروه اینترنتی
تبلیغات - فون عروس و داماد