تبلیغات - خرید لپتاپ کارکرده  
   

دیدار تیم های گسترش فولاد و ذوب آهن با برد 4-3 تیم گسترش فولاد به پایان رسید.

 

 شروع طوفانی ذوب‌آهن در نخستین بازی سال 95 و گلزنی در دقیقه 6 تا پایان نیمه اول ادامه داشت طوری که آنها با دو گل مهدی‌پور و یک گل پهلوان در مقابل گل ابراهیمی با برتری 3 بر یک به رختکن رفتند اما در نیمه مربیان تیم فراز کمالوند عالی عمل کرد و توانست با یک گل حسینی و دو گل دیگر از ابراهیمی به نهمین پیروزی فصل دست یافته تا به یک امتیازی سایپا، نفت تهران و تراکتورسازی برسد و در سمت مقابل ذوب‌آهن با 38 امتیاز همچنان بر جایگاه چهارم تکیه بزند.

هفته بیست و چهارم لیگ برتر
ورزشگاه: بنیان دیزل تبریز / تماشاگر: 700 نفر
داور: محمدرضا اکبریان ؛ کمک‌ها: حمزه‌علی سلیمی، علی‌اکبر نوری و هادی حاج‌عباسی / ناظر: فریدون اصفهانیان

اخطار: مگنو باتیستا (12) ، لئوناردو پیمنتا (80) و سیامک کوهنورد(86) از گسترش فولاد ، مهدی مهدی‌پور (17) ، هادی محمدی(65) و احمد امیرکامدار(76) از ذوب‌آهن

گسترش فولاد:

گئورگی گئورگیف، سید محسن حسینی، مرتضی اسدی، امید نظامی‌پور، امیرحسین کریمی (86 سیامک کوهنورد)، مگنو باتیستا، محمد ابراهیمی، محمد امین درویشی (65 سامان نریمان جهان)، مصطفی اکرامی، لئوناردو پیمنتا و شهرام گودرزی (78 سید مهدی سیدصالحی)
سرمربی: فراز کمالوند

ذوب‌آهن:

رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، هادی محمدی، دانیال اسماعیلی‌فر، هاشم بیک‌زاده (90 مارکو آیوبل)، قاسم حدادی‌فر، مهدی مهدی‌پور، مرتضی تبریزی  (75 محمدرضا حسینی)، احسان پهلوان، مهدی رجب‌زاده( 82 محمدرضا عباسی) و کاوه رضایی
سرمربی: یحیی گل‌محمدی

شرح گل:

گسترش فولاد 0- ذوب‌آهن 1 (دقیقه 6:احسان پهلوان): مرتضی تبریزی با حرکت از جناح راست زمین و ارسال توپ به روی خط 6 قدم را رجب‌زاده رها کرد تا توپ به پهلوان رسیده و این بازیکن با ضربه بغل پا دروازه گسترش فولاد را باز کند.
گسترش فولاد 1- ذوب‌آهن 1(دقیقه 20: محمد ابراهیمی): ابراهیمی بعد از توپ‌گیری عالی  از پشت محوطه جریمه با گودرزی یک و دو کرد و با یک شوت سر ضرب توپ را از زیر دستان مظاهری به تور دروازه ذوب‌آهن چسباند و بازی را به تساوی کشید.
گسترش فولاد 1- ذوب‌آهن 2(دقیقه 37: مهدی مهدی‌پور): کاوه رضایی بعد از حمل توپ عالی وارد محوطه جریمه شد و توپ را به رجب‌زاده رساند که کاپیتان ذوب‌آهن با پاس به عقب مهدی‌پور را صاحب فرصت کرد تا او با شوت پای راست پر قدرت از پشت محوطه گل دوم را برای تیم گل‌محمدی به ثمر رساند.
گسترش فولاد 1- ذوب‌آهن 3 (دقیقه 4+45: احسان پهلوان): پاس مرتضی اسدی کاپیتان گسترش را گئورگی‌اف به اشتباه داخل محوطه جمع کرد تا یک ضربه آزاد غیر مستقیم به سود ذوب‌آهن در واپسین دقایق نیمه اول اعلام شود که شاگردان گل‌محمدی نیز از این فرصت نهایت استفاده را کردند و با پاس آرام رجب‌زاده به رضایی و ارسال زمینی او از سمت راست محوطه به مهدی مهدی‌پور که کنار تیر دوم ایستاده بود موفق شدند گل سوم را توسط این بازیکن بزنند.
گسترش فولاد 2- ذوب‌آهن 3 (دقیقه 50: سید محسن حسینی): ارسال پیمنتا از سمت راست زمین به تیر دوم را محسن حسینی در محوطه 6 قدم با شیرجه عالی و ضربه سر به گل تبدیل کرد.
گسترش فولاد 3- ذوب‌آهن 3 (دقیقه 78: محمد ابراهیمی): ابراهیمی از پنالتی که خودش گرفته بود بهترین بهره را برد و توانست با یک شوت محکم به گوشه بالای سمت چپ دروازه مظاهری گل تساوی را به ثمر رساند.
گسترش فولاد 4- ذوب‌آهن 3 (دقیقه 88: محمد ابراهیمی): ضد حمله سریع و فوق‌العاده گسترش فولاد دو دقیقه به پایان بازی یک گل برای این تیم به همراه داشت؛ نفوذ عالی ابراهیمی از سمت چپ زمین و سر توپ او به محمدی و شوت محکم پای چپ او به زیر طاق دروازه مظاهری چهارمین گل گسترش را به زیبایی به ارمغان آورد.

شرح بازی:

گسترش فولاد با دو حمله نصفه و نیمه بازی را آغاز کرد و مالکیت توپ را در اختیار داشت اما توپ‌گیری از اسدی و طراحی حمله توسط تبریزی و گلزنی پهلوان، ذوب‌آهن را برخلاف جریان مسابقه در دقیقه ششم پیش انداخت. شاگردان کمالوند که نمی‌خواستند در حضور پرشور تماشاگرانشان بازنده باشند دست از بازی هجومی خود بر نداشتند و توانستند در دقیقه 20 گل تساوی را بزنند. بعد از آن هر دو تیم چند فرصت روی دروازه یکدیگر ایجاد کردند اما ذوب‌آهن برتری نسبی به حریف تبریزی‌اش داشت.

سفیدپوشان ذوب که دفاع گسترش را آشفته می‌دیدند دقیقه 37 با نفوذ رضایی، پاس به عقب رجب‌زاده و شوت مهدی‌پور دوباره از حریف خود پیش افتادند و توانستند تا پایان نیمه اول برتری‌شان را حفظ کنند و حتی یک گل دیگر با اشتباه دروازه‌بان گسترش که یک ضربه آزاد غیر مستقیم به آنها داده بود توسط مهدی‌پور بزنند تا با اختلاف 2 گل به رخکتن بروند. البته درخشش مظاهری در دقایق تلف شده نیز که پنالتی پیمنتا را مهار کرد در برد یک نیمه‌ای ذوب تاثیرگذار بود.

آبی پوشان تبریز نیمه دوم را همانند ابتدای مسابقه طوفانی آغاز کردند و توانستد 5 دقیقه بعد با ضربه سر حسینی اختلاف را به حداقل برسانند. پس از این گل ذوب‌آهن قصد داشت دوباره فاصله را به 2 گل برساند اما درخشش گئورگی‌اف در مهار دو موقعیت جدی و همچنین بی‌برنامگی ذوبی‌ها در خط حمله فرصت رسیدن به گل را از آنها گرفت. گسترش نیز که نمی‌خواست بازنده این دیدار باشد از دقیقه 70 به بعد دوباره مالکیت توپ را در اختیار گرفت و توانست دقیقه 77 روی پنالتی که ابراهیمی گرفته بود و ضربه این بازیکن به گل تساوی دست پیدا کند.

شاگردان گل‌محمدی که نمی‌خواستند در تبریز امتیاز از دست بدهند تا از کورس بالای جدولی‌ها عقب نمانند با 9 نفر به سمت دروازه گسترش حمله کردند که یک ضد حمله آنها را از یک امتیاز هم محروم کرد؛ نفوذ عالی ابراهیمی از سمت چپ زمین و شوت پر قدرت او به زیر طاق دروازه ذوب‌آهن موجب شد گسترش فولاد که نیمه اول را واگذار کرده بود از حریفش پیش بیفتد و برتری 4 بر 3 را تا پایان مسابقه حفظ کند.

بهترین بازیکن:

محمد ابراهیمی با زدن سه گل، گرفتن یک پنالتی و طراحی بسیاری از حملات گسترش فولاد یکی از بهترین بازی‌های دوران فوتبال خود را ارائه کرد تا به عنوان ستاره میدان لقب بگیرد.

دقایق حساس:

دقیقه 3: ارسال اکرامی از سمت چپ زمین مماس به تیرک افقی دروازه به اوت رفت.
دقیقه 9: شوت روی پای خطرناک پیمنتا از فاصله 25 با اختلاف کمی از کنار دروازه ذوب‌آهن راهی اوت شد.
دقیقه 13: ارسال رجب‌زاده از روی ضربه آزاد در برگشت به حدادی‌فر رسید اما شوت این بازیکن هم بعد از برخورد به اسدی کاپیتان گسترش دفع شد.
دقیقه 14: ضد حمله خطرناک گسترش فولاد که توسط پیمنتا آغاز شده بود را بازیکنان این تیم با بی‌دقتی از دست دادند و شوت گودرزی به راحتی در اختیار مظاهری قرار گرفت.
دقیقه 32: پیمنتا بعد از حرکت تکنیکی و جای گذاشتن دو مدافع ذوب‌آهن شوت‌زنی که توپ او راهی به دروازه مظاهری پیدا نکرد.
دقیقه 35: سانتر دقیق پهلوان از جناح چپ زمین در تیر دو به تبریزی رسید که پاس به عقب این بازیکن و شوت رضایی را گئورگی‌اف با خروج موفق دفع کرد.
دقیقه 1+45: پیمنتا که یکی از بهترین‌های گسترش فولاد در این بازی است نتوانست پنالتی که از رجب‌زاده گرفته بود را به گل تبدیل کند و ضربه او به سمت چپ دروازه را مظاهری به راحتی جمع کرد.
دقیقه 2+45: پاس‌های پیاپی تبریزی و رضایی در محوطه جریمه گسترش را در نهایت تبریزی به سمت دروازه گسترش فولاد زد که گئورگی‌اف مقابل این توپ ایستاد.
دقیقه 61: توپ ارسالی رجب‌زاده به محوطه جریمه را محمدی روی هوا زد که توپ او با فاصله کمی از کنار تیر عمودی دروازه گسترش فولاد راهی اوت شد.
دقیقه 68: شوت تبریزی را گئورگی‌اف به راحتی مهار کرد.
دقیقه 70: پاس عمقی بلند رجب‌زاده پشت محوطه به رضایی رسید اما این بازیکن نتوانست از فرصت به دست آمده استفاده کند و توپ را با پای چپ به اوت زد.
دقیقه 74: ارسال خطرناک پیمنتا از روی ضربه آزاد در آستانه ورود به دروازه ذوب‌آهن بود که مدافعان این تیم سراسیمه توپ را دور کردند.
دقیقه 82: شوت پای چپ پهلوان بعد از برخورد به حسینی به کرنر رفت.
دقیقه 84: ضربه سر رضایی به کنج دروازه گسترش فولاد را گئورگی‌اف با واکنش تماشایی با کف دست چپ به کرنر تبدیل کرد.
دقیقه 85: شوت پای چپ نریمان‌جهان را مظاهری در اختیار گرفت.

اتفاق ویژه:

لیگ ایران که همواره تعداد گل‌های کمی در مسابقاتش دارد، نخستین بازی سال 95 را با 7 گل در دیدار گسترش فولاد و ذوب‌آهن آغاز کرد تا نویدبخش سالی پر گل را داشته باشد.
همچنین گسترش فولاد موفق شد همانند دو فصل اخیر ذوب‌آهن را در تبریز شکست دهد و سنت‌شکنی نکند.

حواشی:

* داریوش شجاعیان بازیکن ملی‌پوش گسترش فولاد تنها محروم این دیدار است.
* نوشی‌صوفیانی با اشتباهی که در بازی گذشته گسترش فولاد برابر نفت تهران انجام داد و موجب شکست یک بر صفر تیمش شد روی نیمکت قرار دارد و گئورگیف پس از 6 هفته دوباره به دروازه آبی پوشان تبریز بازگشته است.
* بیک‌زاده با پشت سر گذاشتن مصدومیت سه هفته‌ای دوباره در ترکیب ذوب‌آهن قرار گرفته است.
* پیش از شروع بازی کمالوند به رسم مهمان‌نوازی به استقبال گل‌محمدی و دستیارانش رفت.
* اعتراض زیاد کمالوند به دلیل خطای مهدی‌پور روی کریمی بازیکن گسترش فولاد در میانه زمین که دقیقه 17 اتفاق افتاد موجب اخراج این سرمربی از کنار زمین شد.
* کادر فنی و تماشاگران گسترش فولاد به شدت به عملکرد اکبریان داور مسابقه معترض هستند.
* برخی هواداران گسترش فولاد بیک‌زاده را با شعار «هاشم استقلالی» تشویق می‌کنند.
* حرکت ابراهیمی به محوطه جریمه ذوب‌آهن و برخورد او با حدادی‌فر را اکبریان داور بازی پنالتی تشخیص نداد تا دامنه اعتراضات تبریزی‌ها بیشتر از قبل شود.
* رایگان اعلام شدن تماشای این مسابقه و تعطیلی امروز موجب شده استقبال نسبتا خوبی در مقایسه با سایر بازی‌های خانگی گسترش فولاد به عمل آید.
* اعتراض‌های پیاپی تماشاگران گسترش فولاد به داوری در نحوه قضاوت اکبریان موثر بود.

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

مطالب مرتبط

تبلیغات در سایت ورزشی
تبلیغات - لپتاپ کارکرده
تبلیغات - طراحی بنر
تبلیغات - فروش دامنه
تبلیغات - گروه اینترنتی
تبلیغات - فون عروس و داماد