تبلیغات - خرید لپتاپ کارکرده  
   

 مکاني که در ديدار مقابل راه‌آهن ستاره تيمش بود، معتقد است نبايد يک بازيکن را آنقدر بالا برد که از توانش خارج باشد و نه آنقدر او را زير سوال برد که ديگر نتواند تلافي کند.



به گزارش تک گل ، سوشا مکانی در گفت‌وگویی از روز خوبش در دیدار مقابل راه‌آهن سخن می‌ گوید:

بهترین بازی پرسپولیس
ما در دیدار مقابل راه‌آهن می‌ توانستیم برنده بازی باشیم و دیروز یکی از بهترین بازی های چند ساله اخیر پرسپولیس را به نمایش گذاشتیم. البته راه آهنی ها که هفته پیش سپاهان را شکست داده بودند، با روحیه بهتری مقابل ما حاضر شدند اما خب، بازی به ضربات پنالتی کشیده شد و من هم توانستم با نقش کوچکی که در این بازی داشتم به پیروزی تیمم کمک کنم.

ناراحت تر از هوادارها
این بازی را باید می‌ بردیم من به شخصه اگر این اتفاق نمی‌ افتاد از هواداران پرسپولیس هم ناراحت تر بودم چون قهرمانی در جام‌حذفی نزدیک ترین هدف ماست و می‌ توانیم با پیروزی در چند بازی با پیمودن یک راه میانبر جواز حضور در آسیا را کسب کنیم. اما در لیگ وقت زیاد است و باید بازی های زیادی را پشت سر بگذاریم. اما یک اشتباه کوچک در جام‌حذفی می‌ تواند تیم را از رسیدن به دور بعد محروم کند و همانطور که دیدید در جام‌حذفی تیم های بزرگ با شکست در مقابل تیم های ناشناس جام را از دست دادند.

با یک بازی عملکردم را زیرسوال نبرید
از من می‌ پرسند که چرا در بعضی از بازی ها خیلی بهتر ظاهر می‌ شوم. در جواب آنها باید بگویم که همه جای دنیا دروازه‌بان های یک خوب دارند و یک روز بد. شما کاسیاس را ببینید، 5 تا بازی روز بدش است اما هیچ وقت توانایی های او زیر سوال نمی‌رود و می‌ آید با تیمش قهرمان هم می‌شود و می‌ تواند یک روز از لحاظ روحی روانی کمک حال تیمش باشد. شما در ال کلاسیکو ببینید که کاسیاس موفق شد یک موقعیت خیلی خوب از تیم بگیرد که معلوم نبود اگر این اتفاق نمی‌ افتاد چه نتیجه ای رقم می‌خورد. با این کار ناجی تیمش لقب گرفت حالا یک روز هم روز بد من است نباید با یک بازی سابقه 10 ـ 11 ساله من در لیگ و عملکرد کم نوسانم زیر سوال برود، همیشه آدم ها می‌ توانند در هر زمینه ای کار بدشان را جبران کنند. دیروز من موفق شدم وظیفه ای را که به من محول شده بود به خوبی انجام دهم اما کار آنچنانی هم نکردم.



از اعتماد مربیان متشکرم
خیلی خوشحالم که مربیان به من اعتماد کردند که پشت ضربه پنالتی بایستم، کادرفنی این اعتماد و اعتقاد را به من داشت که در این بازی من در زمین باشم. همه بچه ها در این دیدار مخصوصا پس از گلی که خوردیم از جان و دل مایه گذاشتند و زحمت کشیدند، دست تک تک آنها درد نکند، من هم سهم کوچکی در این پیروزی داشتم.

 
می‌ دانستم گل می‌ زنم
از من می‌ پرسند که با چه اعتماد به نفسی پشت ضربه پنالتی ایستادی، باید بگویم که من از بچگی در پست غیرتخصصی خودم هم به زمین رفتم. در تیم نوجوانان پاسارگارد در یک بازی به عنوان فوروارد به زمین رفتم و با سند می‌ توانم بگویم که گل هم زده ام. بحث پنالتی زدن به دروازه‌بان بودن ربطی ندارد، هر کس که شرایط خوبی داشته باشد و از لحاظ روحی روانی بتواند پشت توپ بایستد می‌ تواند موفق باشد. در آن موقع من از لحاظ فنی پیش‌بینی این را نکردم که می‌ توانم گل بزنم اما از لحاظ روحی واقعا آماده بودم و کوچکترین استرسی نداشتم. البته قبول دارم که کلا برد و باخت گردن کسی می‌ افتد که ضربات پنالتی را خراب کند، خدا را شکر که من گل زدم و قوت قلب گرفتم برای اینکه بتوانم ضربات حریف را بگیرم. خیلی از بازیکنان بزرگ پرسپولیس به دلیل اینکه در چند سال اخیر این تیم نتوانسته در پنالتی ها نتیجه بگیرد، دوست ندارند پشت ضربه پنالتی بایستند چون می‌ دانند که اگر موفق نشوند همه کاسه و کوزه ها سر آنها خراب می‌ شود. اما من از هیچ چیزی ترس ندارم.

با یک بازی من را قضاوت نکنند
مشکل ما در ایران این است که با یک بازی و دو بازی عیار 15 ساله یک دروازه‌بان را زیر سوال می‌برند. اما دروازه بانی پستی است که عملکردش در طول یک فصل مورد ارزیابی قرار بگیرد اما ما اگر دروازه بانی در دو بازی گل نخورد، از لحاظ فنی او را آنقدر بالا می‌ بریم که شاید در آن حد هم نباشد و انتظارها هم از او بالا می‌رود، اما این را نمی‌ بینیم که دروازه بانی فیکس است و از لحاظ روحی روانی هم در زمین عملکرد مناسبی داشته در مورد او باید چگونه قضاوت کرد. در تمام دنیا با 2، 3 و 5 اشتباه دروازه بانی را تعویض نمی‌ کنند و اجازه می‌ دهند که او در طول فصل اشتباهش را جبران کند چون در همه پست های دیگر هم این احتمال وجود دارد که در زمین اشتباه کنند. عیار یک بازیکن را باید در طول فصل دید. این حرف را در پاسخ کسانی می‌ زنم که بعد از بازی به من گفتند با این عملکرد خوب می‌ توانی خودت را دروازه‌بان اول پرسپولیس و تیم‌ملی معرفی کنی.



مثل رونالدو شادی نکردم
سوشا در پاسخ به این سوال که پس از به ثمر رساندن ضربه پنالتی شادی شبیه به کریس رونالدو داشت گفت: هواداراها از کسانی که در زمین هستند استرس بیشتری دارند، خواستم پس از به ثمر رساندن پنالتی استرس را از رویشان بردارم. چون خودم هوادار بودم و در استادیوم بازی تیمم را نگاه کردم و می‌ دانم که موقع پنالتی ها چه استرسی دارند.

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

مطالب مرتبط

تبلیغات در سایت ورزشی
تبلیغات - لپتاپ کارکرده
تبلیغات - طراحی بنر
تبلیغات - فروش دامنه
تبلیغات - گروه اینترنتی
تبلیغات - فون عروس و داماد