تبلیغات - خرید لپتاپ کارکرده  
   

 رئيس فدراسيون فوتبال گفت: در اين يکي دو سال تقاضاهايي از تيم‌هاي شيلي، ساحل‌عاج، برزيل و ... داشتيم که با آنها ديدار تدارکاتي داشته باشيم.



علي کفاشيان در خصوص ديدارهاي تيم ملي فوتبال‌هاي ايران در جام جهاني و بازي خوب تيم ملي مقابل آرژانتين اظهار داشت: مطلبي که در حدود دو سال هميشه ما را اذيت مي‌کرد اين بود که ما هميشه فکر مي‌کرديم در مقابل تيم‌هاي قوي حرفي براي گفتن نداشته باشيم اما در مقابل آرژانتين و بازي خوبي که تيم ملي انجام داد متوجه شديم که اينگونه نيست، حتي ما در اين يکي دو سال تقاضاهايي از تيم‌هاي شيلي، ساحل‌عاج، برزيل و ... داشتيم که با آنها ديدار تدارکاتي داشته باشيم اما کادر فني خودش نمي‌خواست. با اينحال پس از بازي با آرژانتين فوتبال ما اعتماد به نفس پيدا کرد و به دنيا فهمانديم که مي‌توانيم حرفي براي گفتن داشته باشيم و ديديد که کل مطبوعات دنيا هم در مورد ما صحبت کرده‌اند؛ اميدوارم که اين روند ادامه داشته باشد و در آينده نيز حرکت سازنده‌تري از تيم ملي شاهد باشيم.

وي در خصوص اين سؤال مهم که تيم ملي پس از 6 ماه چه سرنوشتي خواهد داشت و بالاخره تکليف نيمکت تيم ملي چه خواهد بود، گفت: اين سؤالي است که ما را هم درگير خودش کرده است، ما قبل از بازي‌هاي جام جهاني هم صحبتي با کي‌روش داشتيم و خود من هم با کي‌روش يکسري صحبت‌هاي شفاهي داشتم و ايشان پيشنهاداتي را اعلام کردند و تقاضاي کمک از طرف دولت و وزارت ورزش کرديم، دستمزد کي‌روش بالاست و ايشان همه چيز را فرست ‌کلاس مي‌خواهد، ما بايد با او حداقل 3 ساله ببنديم و از او خواسته‌ايم که اگر قرارداد با ما مي‌بندد تنها معطوف به جام ملت‌ها نباشد و جوري تيم را ببندد که براي جام جهاني آينده هم آماده باشيم.

وي افزود: ما بعد از بازي‌هاي جام جهاني چند روزي مذاکرات‌مان را با سرمربي متوقف کرديم تا حدود 3 روز پيش و من شخصاً به او گفتم که اولويت ما خود اوست، گرچه من به مربي ايراني خيلي اعتقاد دارم اما در حال حاضر و باشرايط فعلي کي‌روش گزينه اصلي ماست و اگر مربي‌اي غير از کي‌روش بخواهد بيايد تا به تيم عادت کند، کلي طول مي‌کشد و اين به نفع ما نيست.

وي در پاسخ به اين سؤال که آيا با طول دادن بحث مذاکره با کي‌روش و مشخص کردن تکليف سرمربي در فکر خريدن زمان هستيد، گفت: ببينيد بازيکناني مثل اشکان دژاگه و قوچان نژاد آنقدر حرفه‌اي هستند که کار خودشان را مي‌کنند و فرقي برايشان نمي‌کند که سرمربي چه کسي باشد، شايد بازيکنان داخلي اينگونه باشند که زماني هم به همين صورت بود و کي‌روش نيز چنين مشکلي را با بازيکنان داخلي داشت و بالاخره موفق شد با کنار گذاشتن چند بازيکن، تيم را يکدست کند. من با بازيکنان تيم ملي که صحبت مي‌کنم همه بدون استثناء به ما منعکس مي‌کنند که ما کي‌روش را مي‌خواهيم، دليل هم دارد، ايشان شخصيت خاص خود و البته سخت‌گيري‌هاي خاص خودش را دارد و البته بايد بگويم ما هم مشکلات مديريتي خودمان را داريم و کي‌روش بايد به يکسري خواسته‌هاي ما هم احترام بگذارد، ما مکتوب درخواست خودمان را فردا به ايشان مي‌دهيم تا ببينيم به چه نتيجه‌اي خواهيم رسيد.

رئيس فدراسيون فوتبال در ادامه گفت: مربي خوب انتظار هم دارد و کار خوب هم مي‌خواهد و البته توقعات را هم از خودش و تيمش بالا مي‌برد، ما براي امسال 60 ميليارد تومان و براي سال آينده 100 ميليارد تومان از طرف اسپانسر پول خواهيم گرفت که البته اين پول بايد بين باشگاه‌ها تقسيم شود و از 8 ميليون دلاري که فيفا براي بازي‌هاي جام جهاني به ما خواهد داد حدود 10 درصد به کي‌روش مي‌رسد که يکي از بحث‌هاي ما با کي‌روش هم در مورد مبلغ قرارداد در خصوص همين پاداش‌ها خواهد بود و ما مي‌خواهيم به گونه‌اي آن افزايش مبلغ قرارداد را با پاداش‌ها برايشان جبران کنيم، در نهايت حدود 7 ميليون دلار دست ما را مي‌گيرد که اين پول را بايد براي زيرساخت‌ها و تيم‌هاي ملي ديگر هزينه کنيم.

وي افزود: قراردادي که کي‌روش با ما داشت سالي 1.5 ميليون دلار براي خودش و يک ميليون دلار براي دستيارانش بود و الان ايشان آخرين پيشنهادي که داده‌اند مبلغ 2 ميليون يورو در سال است.

کفاشيان ادامه داد: بايد کسي باشد که بتواند خواسته‌هاي کي‌روش را بشنود و با خواسته‌هاي ما در فدراسيون مطابقت دهد، وزارت ورزش هم چندين بار اعلام کرده که خودمان بايد تصميم بگيريم، ما حدود 13 يا 14 تيم ملي داريم و براي همه در حال فعاليت هستيم، فوتبال ساحلي، فوتسال و ... از اين جمله هستند اما حمايت‌ها هم بايد باشد که ما هميشه در فدراسيون تنها درگير مسائل سرمربي نشويم، به طور مثال مسائلي که مثلاً ما اگر ناهار نداشته باشيم بخوريم اينگونه مسائل بايد دور هم حل شود و نبايد به بيرون درز نکند. به عنوان مثال قضيه لباس‌هاست که خوب نبود به اين صورت مطرح شد و اينگونه مسائل بايد در داخل خود خانواده فوتبال برطرف شود.

وي در خصوص نقد خود به عملکرد فدراسيون گفت: در جام جهاني رسانه‌ها به خوبي از تيم حمايت کردند و بچه‌ها نيز به خوبي به وظايف‌شان عمل کردند و ديديم که حدود 30 تا 40 درصد دوندگي بچه‌ها بهتر شد، ما بايد به باشگاه‌ها بيشتر بپردازيم چرا که به اين خودباوري رسيده‌ايم که مي‌توانيم مقابل تيم‌هاي بزرگ بايستيم شايد قبل از جام جهاني اين باور را نداشتيم، اگر ليگ و باشگاه‌ها را قوي‌تر کنيم و مربيان‌مان را نيز قوي‌تر کنيم مي‌توانيم به موفقيت‌هاي بيشتري برسيم و آن موقع بايد اين سوال را از خودمان داشته باشيم که چرا نتوانيم به المپيک برويم؟ تيم ملي ما عملکردي داشت که باعث شد هجمه‌ها به فوتبال کمتر شود و ما بايد حتماً نگاه‌مان از باشگاه به تيم ملي باشد و نه برعکس.

وي در پاسخ به اين سؤال که آيا اگر قراردادي با کي‌روش امضا شود براي نظارت ايشان در تيم‌هاي پايه نيز بندي در نظر گرفته‌ايد، گفت: در قرارداد اوليه که با کي‌روش داشتيم اين امر را نوشتيم اما عملي نشد اما باز هم در قرارداد جديد به طور حتم با وي در خصوص تيم ملي اميد صحبت خواهيم داشت تا براي اين تيم هماهنگي لازم را داشته باشيم چراکه وينگادا نيز از دوستان قديمي کي‌روش است و اين دو مي‌توانند همکاري خوبي با هم داشته باشند.

کفاشيان در اين خصوص که برخي خبرنگاران با هزينه 41 ميليوني به برزيل رفته‌اند و آژانس مربوطه هيچ امکاناتي را هم به آنها نداده بود در حاليکه برخي آژانس‌ها با مبالغي پايين‌تر و امکانات کامل هواداران را براي تماشاي بازي‌ها به برزيل فرستاده بودند، گفت: آژانس طرف قرارداد ما طي مراحلي تشريفاتي با سازمان جهانگردي انتخاب شد و مبالغ پرداختي به اين آژانس نيز کاملاً مصوب شده است، اين صحبت درست نيست و خبرنگاران با مبلغي حدود 28 ميليون به برزيل رفته‌اند و نه 41 ميليون.

وي در پاسخ به اين سؤل که گفته مي‌شود فدراسيون به آژانس مربوطه اعلام کرده که به ازاي هر 5 تا 10 نفر يک نفر را نيز از فدراسيون با خود به جام جهاني ببرد، گفت: خير اينگونه نيست ما به آژانس گفتيم که براي کساني که مي‌خواهند مثلاً مسئول 10 تا 20 نفر از اشخاص شوند و اينها از نيروهاي خدماتي بودند؛ آن شخص را ما از فدراسيون بفرستيم و به همين صورت هم 5 نفر از فدراسيون به همراه آژانس به برزيل رفتند، ما از خبرنگار خودمان حدود 12 ميليون گرفتيم و از طرفي اجباري هم نکرديم که کسي به اين تور بيايد و اگر هرکسي با توري ارزان‌تر از اين رفته با ادله و مستندات بيايد و ثابت کند تا ما مابه‌التفاوت آن را بدهيم.

کفاشيان در پاسخ به اين سوال که رفتن به جام جهاني چه مزايايي براي فدراسيون داشت، گفت: همين‌که فوتبال ما در مسير درست خودش قرار گرفته بسيار خوب است، مثلاً تبليغات ما حدود 3 برابر شده است و ما بايد اين اجبار را در ليگ داشته باشيم که از بازيکنان جوان در تيم‌ها استفاده کنند و اينکه بايد بخشي از پول‌هاي باشگاه‌ها در تيم‌هاي پايه آنها هزينه شود.

رئيس فدراسيون فوتبال در پايان در اين خصوص که گفته مي‌شود شما انتظار داشتيد که خبرنگاران از شما تعريف و تمجيد کنند تا آنها را براي بازي‌هاي جام ملت‌هاي آسيا نيز ببريد، گفت: به هيچ وجه اينگونه نيست و من از خبرنگاراني که از مبلغ بالاي تور برزيل شاکي هستند، درخواست مي‌کنم که براي شفاف‌تر شدن اين قضيه حتماً مستندات خود را ارائه دهند چرا که ما هنوز نيمي از مبلغ هزينه آژانس را به آنها نداده‌ايم و اگر احيانا تقلبي صورت گرفته بهتر است که مستندات به ما ارائه شود تا ما براي آن راهکاري داشته باشيم.

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

مطالب مرتبط

تبلیغات در سایت ورزشی
تبلیغات - لپتاپ کارکرده
تبلیغات - طراحی بنر
تبلیغات - فروش دامنه
تبلیغات - گروه اینترنتی
تبلیغات - فون عروس و داماد