تبلیغات - خرید لپتاپ کارکرده  
   

هافبک خلاق نفتی ها شاید یکسال دیگر برای این تیم توپ بزند.



در حالی که گفته می‌ شد مبعلی به همراه علیرضا منصوریان به استقلال خواهد رفت، اما شرایط جدید آبی‌پوشان بهترین پاسور فصل گذشته لیگ را در تیمی نگه خواهد داشت که در جمع 8 تیم برتر آسیاست. مبعلی می‌ گوید: نفت می‌ تواند تا فینال پیش برود.

از لیگ امسال درس گرفتم

فصل عجیبی را با نفت پشت سر گذاشتم ما در سه جام حضور داشتیم و موفق شدیم تا فینال مسابقات بالا برویم. ولی خب متاسفانه بدشانسی آوردیم. البته هنوز در آسیا نفت شانس دارد، برای حضور در مراحل بالاتر و موفقیت. لیگ امسال خیلی خوب بود چون رقابت هم میان تیمهای پایین جدول خوب بود و هم در میان صدر جدولی ها که بر سر قهرمانی می جنگیدند. از لیگی که گذشت خیلی خیلی درس گرفتم و فکر می کنم در کل خیلی از بازیکنها از این لیگ درس گرفتند چه کسانی که در تیمهای پایین جدول و چه کسانی که در تیمهای بالای جدول بودند. فکر می کنم هوادارها خیلی از تماشای فوتبال های امسال لذت بردند.

اهالی فوتبال از نفت توقع قهرمانی نداشتند

مردم واهالی فوتبال از نفت توقع قهرمانی نداشتند. برای همین هم وقتی ما یک هفته بعد از نیم فصل صدر نشین شدیم خیلی چراغ خاموش توانستیم همین روند را تا روز پایانی لیگ و همچنین جام حذفی حفظ کنیم. خود ما از روز اول می دانستیم که تیم نفت خوب است و می تواند یکی از مدعی ها باشد. خودمان در مصاحبه ها، حرفها و رفتارهایمان طوری نشان نمی دادیم که می خواهیم امسال مدعی قهرمانی باشیم. چون ممکن بود این اتفاق نیفتد و کادر فنی هم نظرش این بود که بازی به بازی جلو برویم و هفته ها را پشت سر بگذاریم. بخصوص 10 بازی پایانی لیگ برتر که برنامه بر این منوال بود که با یک هدف گذاری خوب بتوانیم قهرمان شویم. فکر هم می کنم که برنامه خوب و مدونی برای قهرمانی بود.

قهرمانی حق ذوب بود

حضور در دو فینال برای نفت واقعا سخت بود. به جرات می توانم بگویم سخت ترین بازیهایی که تا الان بازی کردم مقابل تراکتور در فینال لیگ وذوب آهن در فینال حذفی، بود. در بازی با تراکتور بخاطر 100 هزار تماشاگر حریف، یک جو عجیب و غریب و اتفاقاتی که آخر بازی افتاده بود. هیچ موقع آدم آن مسائل را فراموش نمی کند. بازی با ذوب آهن هم قبلش ما یک بازی فوق العاده سخت داشتیم در عربستان که ما همه تواناییمان را هم در آن دیدار گذاشته بودیم و در روز بازی فینال نفت خوب نبود و در مقابل ذوب آهن عملکرد خوبی داشت. شانس دو تیم 50،50 بود. البته الان که ذوب قهرمان شده فکر نکنم کسی بگوید که ذوب شانسی قهرمان شد. من فکر می کنم که قهرمانی حق ذوب آهن بود.

از دیدن تماشاگران ذوب تعجب کردیم

در فینال حذفی هم وقتی وارد استادیوم تختی شدیم از تعداد تماشاگران ذوب آهن که با اتوبوس 3، 4 ساعت راه را آمده بودند، تعجب کردم. واقعا کار بزرگی بود و قطعا در موفقیت این تیم نقش اساسی داشتند. یعنی زمانی که ما وارد ورزشگاه شدیم انتظار نداشتیم که تیم ذوب آهن این همه تماشاگر داشته باشد. امسال نفت کلا سه، چهار بازی خیلی بد داشت شانس ذوب آهن دو دیدار آن هم برابر این تیم بود. هر دو هم زمانی بود که ما از عربستان برگشتیم. خستگی خیلی در روند کاری ما نقش داشت. البته شاید اگر مقابل تیم دیگری بودیم راحت می توانستیم آنها را ببریم. ولی خوب به یک تیم خیلی خوب برخورد کردیم.

من به کل باشگاه ذوب قهرمانی را تبریک می گویم

اینکه بگوییم ذوب آهن بخاطر خستگی نفت توانست قهرمان شود پایین آوردن ارزش تیم حریف است ضمن اینکه شما در لیگ هم 5 گل از ذوب دریافت کرده بودید، مبعلی پاسخ داد که در آن بازی هم ما خسته بودیم و تازه از عربستان برگشته بودیم و هم باد زیادی در ورزشگاه می آمد. البته این حرفی که من می زنم هیچ چیزی از ارزشهای ذوب آهن کم نمی کند. ذوب آهن تیم خیلی خوبی است و من واقعا به همه آنها تبریک می گویم.

فینالیست شدن نفت در آسیا دور از ذهن نیست

خیلی ها از نفت در این فصل توقع نداشتند که بتواند بدرخشد. خود ما هم فکر نمی کردیم بتوانیم در دو فینال حضور پیدا کنیم. می دانستیم که تیم نفت خوب است و می تواند مدعی باشد ولی فکر نمی کردیم که در سه جام موفق شویم. نفت اولین حضورش در لیگ برتر را تجربه می کند و صعود به مرحله یک هشتم یک عملکرد خوب برای این تیم بود، هنوز هم زمان برای صعود به مراحل بالاتر و کسب موفقیت وجود دارد. من این حرف را هم که همه در مورد الاهلی می گویند این تیم ضعیف ترین تیم حاضر در رقابتها است. باید بگویم که من اصلا همچین چیزی را قبول ندارم. الاهلی توانست العین را حذف کند. العینی که ما را برد و توانست 4 امتیاز از ما گرفت و بهترین تیم آسیا بود. ضمن اینکه تا مرحله بعد هر دو تیم تغییرات زیادی می کنند. مطمئنا بازی سختی مقابل این تیم داریم. البته قبول دارم که مسافت این تیم کم است و با پروازی راحت تر می توانیم به آنجا برسیم و در آنجا مشکلات حاشیه ای هم کمتر است. من خودم دوست داشتم به لخویا یا الاهلی برسیم. چون در مقابل این دو تیم بازی راحت تری داریم. اگر نفت کمی قوی شود رفتن به فینال دور از ذهن نیست.

با هیچ تیمی مذاکره نکرده ام

قرارداد من با نفت تمام شده و در حال حاضر من با هیچ تیمی مذاکره نکرده ام. مدتی در سفر بودم و در دو روزی که به ایران برگشتم هنوز با هیچ تیم وارد مذاکره نشده ام. همه در مورد بازگشت من به استقلال می پرسند باید بگویم که هیچ صحبتی در این مورد با من نشده است. اگر پیشنهادی هم بشود باید فکر کنم. از الان نمی توانم حرفی بزنم. من فکر می کنم که بخاطر مشکلات مالی و زمان کمی که وجود داشت نمی توانست مربی خارجی جذب کند. خود من با آقای مظلومی کار کرده ام و فکر می کنم که او از خانواده استقلال است و در میان کاندیدها یکی از شایسته ترین افراد بود. حتی خود آقای قلعه نویی هم اگر می ماند، می توانست نتیجه بگیرد. البته علی منصوریان داشت با شرایط خوبی به استقلال می رفت و اگر اینطور می شد حتما نتیجه می گرفت. منصوریان جوان با تجربه است. البته بحث آقای منصوریان هم در مقطعی مطرح شد که او به دلیل جوانی و انگیزه و پشتکاری که دارد می توانست در استقلال نتیجه بگیرد. شاید قسمت نبود ولی در سالهای بعد بالاخره یک روز به استقلال می آید.

استقلال و پرسپولیس خوب باشند، لیگ پر شور می شود

یکی از مشکلات اصلی استقلال و پرسپولیس که نتوانستند در این چند سال نتیجه بگیرند همین بود که این دو تیم از لحاظ بودجه و اسپانسر در این سالها خیلی مشکل داشتند. اگر امکانات برای آنها وجود داشته باشد امکان ندارد این دو تیم کمتر از رده چهارم و پنجم جدول شوند. یعنی این صحبتی که من می کنم بحث دو دو تا چهارتا است. یعنی همه چیز بر می گردد به مسایل حاشیه ای و نداشتن بودجه لازم. آنها بای برگردند به استقلال و پرسپولیسی که همیشه بودند. دیگر تیمها خوب هستند مثل ذوب و نفت و غیره ولی اگر سرخابی هم در روزهای خوب خودشان بودند صدر جدولی ها هم رقابت بهتری داشتند و اگر دقت کنید هر وقت این دو تیم خوب هستند لیگ پر شور تری هم داریم و تماشاگران بیشتری هم به استادیوم می آیند.

جوانگرایی در تیم ملی به موقع بود

در مورد تیم ملی باید بگویم آقای کی روش خیلی زمان خوبی را برای جوانگرایی در تیم ملی انتخاب کرد. جوانگرایی در تیم ملی یک اتفاق خوب بود و جوانانی هم که دعوت شدند همه لیاقتش را داشتند و حقشان بود چون بهترینهای لیگ بودند. اگر هم همین روند ادامه پیدا کند تیم ایران می تواند بازی کند. البته تیم ملی برای هماهنگی به اردو و بازیهای دوستانه بیشتری نیاز دارد. بازی تدارکاتی برای تیمی که در حال پوست اندازی است خیلی مهم است. خود من دیگر به حضور در تیم ملی فکر نمی کنم چون اگر قرار بود دعوت شوم سال پیش که شرایط خوبی داشتم می توانستم در جام ملتهای آسیا بازی کنم. وقتی نبودم یعنی نظرشان روی من مثبت نیست من هم دیگر به تیم ملی فکر نمی کنم. ولی همیشه برای تیم ملی آرزوی موفقیت داریم.

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

مطالب مرتبط

تبلیغات در سایت ورزشی
تبلیغات - لپتاپ کارکرده
تبلیغات - طراحی بنر
تبلیغات - فروش دامنه
تبلیغات - گروه اینترنتی
تبلیغات - فون عروس و داماد