تبلیغات - خرید لپتاپ کارکرده  
   

تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد در هفته هشتم ، تیم نفت را با نتیجه 3-0 شکست دهد.

 

  برانکو ایوانکوویچ در مقابل تعویض رامین رضائیان و حضور او در زمین مقاومت کرد تا صدرجدول را بدون حضور او از آن خود کند.

پرسپولیس امروز با نمایشی مثبت و قدرتمندانه با گل های ماهینی(11 ـ پنالتی)، طارمی (30) و کامیابی نیا(82) بازی را به سود خود تمام کرد و به صدرجدول لیگ رسید. آنها در 6 بازی کلین شیت کردند و این  پرگل ترین برد این فصل آنها بود.


استادیوم آزادی      تماشاگر: 15 هزار نفر
داور: پیام حیدری   کمک داوران: محمدرضا منصوری و علی اکبر نوری

اخطار:

دقیقه 22 اکبر صادقی از نفت تهران

دقیقه 28 ایگور پراهیچ از نفت تهران

دقیقه 35 امید عالیشاه از پرسپولیس

دقیقه 39 علیرضا عزت کرامت از نفت تهران

دقیقه 53 علیرضا بیرانوند از پرسپولیس

دقیقه 66 علیرضا میلاد فخرالدینی از نفت تهران

 

پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، امید عالیشاه(60 علی علیپور)، سیدجلال حسینی، مهدی طارمی(71 احمد نوراللهی)، فرشاد احمدزاده(86 صادق محرمی)، محمد انصاری، حسین ماهینی، محسن ربیع خواه، کمال کامیابی نیا، وحید امیری و محسن مسلمان
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ


نفت تهران:

میلاد فراهانی، احمد آل نعمه، علیرضا عزت کرامت(46 فرید محمدی زاده)، آرش رضاوند(46 عیسی آل کثیر)، اکبر صادقی، محمد قاضی، وحید حمدی نژاد(46 رضا علیاری)، ایگور پراهیچ، ایمان مبعلی، میلاد فخرالدینی و امیرارسلان مطهری
سرمربی: علی دایی

 

شرح گل‌ها:

پرسپولیس یک نفت تهران 0: (دقیقه 14، حسین ماهینی): پنالتی به سود سرخپوشان را حسین ماهینی مامور نواختن آن شد که در خلاف حرکت میلاد فراهانی آن را وارد دروازه کرد تا بازی با یک گل به سود پرسپولیس در جریان بیفتد.

پرسپولیس 2 نفت تهران 0 :( دقیقه 30، مهدی طارمی): در حالی که بحث درباره اعلام خطای نفتی ها داغ بود، مهدی طارمی موفق شد از شوک خط دفاعی روی ارسال چیپ وحید امیری سود ببرد و دروازه فراهانی را باز کند.

پرسپولیس 3 نفت تهران 0: ( دقیقه 84، کمال کامیابی نیا): روی ارسال کرنر احمد نوراللهی این کمال کامیابی نیا بود که بالاتر از تمام بازیکنان با ضربه سر دروازه تیم سابق خود را باز کرد.

 

بازیکن برتر:
گرفتن یک ضربه پنالتی و یک گل زده؛ این آمار بازیکنی است که اکنون در حال بازگشت به روزهای اوج خود و چیزی که هواداران انتظار دارند است. مهدی طارمی بعد از آتش بازی برابر سپاهان در دومین هفته پیاپی در ترکیب پرسپولیس خوش درخشید و اینبار نیز تیم دیگری از زردپوشان را مقهور هنرنمایی خود کرد. در کنار او فرشاد احمدزاده نیز روز فوق العاده ای را پشت سر گذاشت و بیرانوند نیز توانست در سه صحنه به خوبی از دروازه اش محافظت کند و بار دیگر کلین شیت در کارنامه اش ثبت شود.

 

اتفاق ویژه:
پرسپولیس بعد از 8 دیدار ناکامی در برد برابر زردپوشان تهرانی توانست شاگردان علی دایی را با سه گل شکست دهد و بازگشتی فوق العاده به صدر جدول داشته باشد. حضور پرسپولیس در صدر جدول در رقابت تنگاتنگ با تراکتورسازی این تیم را اکنون در آستانه سفر به اهواز در شرایط مناسب روحی قرار داده است. عدم فرصت به رامین رضاییان در این بازی نیز از دیگر نکات ویژه دیدار بود که اکنون به زعم خیلی ها از دیسیپلین به لجبازی برانکو تبدیل شده است. هر چند به تعویض های او در این بازی نمی توان انتقادی کرد و بازیکنان تعویضی او به خوبی توانستند جریان بازی را در اختیار گیرند.



شرح بازی
پرسپولیس برخلاف دیدارهای خود در لیگ شانزدهم توانست از همان نیمه اول با گلزنی بازی را آغاز کند و با حفظ این روند در نیمه دوم نیز توسط کامیابی نیا تیر آخر را زد و برتری سه گله خود را برابر نفت ثبت کرد.
اشتباهات بازیکنان نفت در نیمه اول که باعث شده بود توپ و مالکیت بازی کاملا در اختیار پرسپولیس قرار دهد، علی دایی را مجبور به تصمیم ریسکی کرد تا تمام تعویض های خود را در همان آغاز نیمه دوم صورت دهد اما این مساله نیز نتوانست آنها را برای کسب نتیجه برابر پرسپولیس امیدوار کند و خط دفاعی پرسپولیس در کنار علیرضا بیرانوند که این روزها در آماده ترین دوران خود به سر می برد باعث شد تا برانکو با این برد شیرین به صدر جدول دست یابد.

 

دقایق حساس:

دقیقه 4: اولین ضربه ایستگاهی برای نفت تهران که مبعلی مسوول نواختن آن شد اما سیدجلال حسینی به خوبی آن را برگشت داد.
دقیقه 4: بار دیگر ضربه ایستگاهی در نزدیکی محوطه جریمه و اینبار نیز ایمان مبعلی؛ ارسال این بازیکن اینبار توسط بیرانوند مشت شد و به اوت دستی برای زردپوشان تبدیل شد.

دقیقه 13: ارسال دیدنی امیری برای طارمی درون محوطه جریمه با خطای وحید حمدی نژاد روی مهاجم پرسپولیس همراه شد که حیدری با اعلام آن پرسپولیس را در موقعیت خوبی قرار داد.

دقیقه 19: ضربه ایستگاهی از فاصله 30 متری برای زردپوشان را ایمان مبعلی برای نفت نواخت که توپ به راحتی در اختیار علیرضا بیرانوند قرار گرفت.

دقیقه 33: حرکت پا به توپ محسن مسلمان در نهایت با ضربه دیدنی او از پشت محوطه جریمه همراه شد که توپ به تیرک افقی دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت.

دقیقه 40: ارسال کرنر برای نفتی ها با ضربه سر آرام آل نعمه همراه شد که توپ به راحتی در اختیار بیرانوند قرار گرفت و در ادامه نفتی ها برای آغاز بازی توسط بیرانوند ممانعت کردند که داور با قطع جریان بازی به عزت کرامت کارت زرد نشان داد.

دقیقه 50: نفتی ها که بازی را در دقایق ابتدایی نیمه دوم در اختیار گرفته اند، در نهایت با شوت راه دور اکبر صادقی که با اختلاف به بیرون رفت به کار خود روی این حملات پردامنه خاتمه دادند.

دقیقه 52: مهدی طارمی و وحید امیری روی ضدحمله می توانستند فرصت خوبی برای گلزنی کسب کنند که تکل آل نعمه این فرصت را از آنها گرفت.
دقیقه 52: ارسال بلند امید عالیشاه در حالی که مهدی طارمی در موقعیت مناسب سرزنی قرار داشت از روی سر این مهاجم عبور کرد تا فرصت فوق العاده سرخپوشان از دست برود.

دقیقه 55: عیسی آل کثیر بهترین فرصت نفت برای نزدیک کردن نتیجه را با ضربه ای بی دقت از درون شش قدم از دست داد تا آه از نهاد علی دایی در کنار زمین بلند شود.

دقیقه 56: حرکت ترکیبی پرسپولیسی ها روی ارسال اوت دستی در نهایت با پاس طارمی به عالیشاه او را در فرصت شوتزنی قرار داد که ضربه این بازیکن با برخورد به مدافع حریف به کرنر رفت.

دقیقه 62: علی علیپور که ثانیه های پیش به بازی آمده بود فرصت خوبی داشت تا با پاس عرضی خود مهدی طارمی را در فرصت گلزنی قرار دهد اما در آخرین لحظه ناکام ماند تا توپش به بیرون رود و فرصت از کف سرخپوشان برود.

دقیقه 64: علیرضا بیرانوند با خروج فوق العاده خود مانع از حرکت میلاد فخرالدینی شد. این در حالی بود که علی دایی به شدت اعتقاد داشت دروازه بان پرسپولیس در این صحنه مرتکب خطای پنالتی شده است.

دقیقه 67: باز هم ضد حمله توسط پرسپولیس و علیپور اینبار احمدزاده را درون محوطه جریمه صاحب توپ کرد که ضربه این بازیکن از زاویه بسته در اختیار فراهانی قرار گرفت.

دقیقه 68: علیرضا بیرانوند در خروجی موفق بار دیگر از شش قدم موفق شد ضربه مهاجم نفت را مهار کند تا همچنان دروازه اش بسته باقی بماند.

دقیقه 74: روی یک ارسال کرنر و در یک رفت و برگشت توپ در نهایت زیر پای مهاجم نفت افتاد که ضربه او را بیرانوند به سادگی در اختیار گرفت.

دقیقه 75: حرکت انفرادی وحید امیری در نهایت تا شش قدم دروازه نفت ادامه یافت و در آخرین لحظه ضربه این بازیکن با عبور موازی از خط دروازه از کنار تیرک عمودی به بیرون رفت.

دقیقه 78: علی علیپور در آستانه ورود به محوطه جریمه توسط رضا علیاری متوقف شد که داور دستور به ادامه بازی داد. در نهایت نیز مدافع نفت به شدت بابت این حرکت علیپور با او درگیر شد و چند ضربه او به زد که از چشم داور دور ماند.

دقیقه 87: شوت دیدنی کمال کامیابی نیا از درون محوطه جریمه در آستانه ورود به دروازه توسط فراهانی به کرنر فرستاده شد.

 

در حاشیه:

* پیش از شروع بازی از سوی سازمان لیگ از دو آزاده تجلیل به عمل آمد.
* از سیدجلال حسینی نیز به واسطه عملکرد موفق در دیدارهای اخیر تیم ملی تجلیل به عمل آمد.

* علی دایی به شدت از سوی هواداران پرسپولیس مورد تشویق قرار گرفت و سرمربی امروز نفت به ابراز احساسات آنها پاسخ داد.

* ایمان مبعلی و محمد قاضی به عنوان بازیکنان سابق تیم ملی و پرسپولیس سمت نیمکت پرسپولیس رفتند و از جمع پرسپولیسی ها نیز تقریبا تمام بازیکنان از علی دایی رخصت گرفتند.

* دقیقه 24 دیدار با نفت تهران، هواداران پرسپولیس مطابق گذشته با شعار و تشویق کاپیتان ابدی خود، هادی نوروزی را تشویق کردند و یادش را گرامی داشتند.

* اعتراض شدید علی دایی به پیام داوری. سرمربی نفت اعتقاد داشت داور این دیدار باید در دقیقه 27 به محسن مسلمان بابت تکل خشنی که انجام داد کارت نشان می داد.

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

مطالب مرتبط

تبلیغات در سایت ورزشی
تبلیغات - لپتاپ کارکرده
تبلیغات - طراحی بنر
تبلیغات - فروش دامنه
تبلیغات - گروه اینترنتی
تبلیغات - فون عروس و داماد