تبلیغات - خرید لپتاپ کارکرده  
   

دیدار تیم های قشقایی و پرسپولیس با برد تیم قشقایی در ضربات پنالتی و حذف پرسپولیس به پایان رسید.

 قشقایی پس از تساوی 1-1 در 120 دقیقه  در ضربات پنالتی با نتیجه 7-6 پرسپولیس را شکست داد تا در بازی بعدی حریف برق جدید شیراز باشد.

 

مرحله یک سی و دوم جام حذفی، ورزشگاه حافظیه شیراز


تماشاگر: 15 هزار نفر


داوران: محمدحسین زاهدی فر – جلیل شعرانی – علی احمدی و علی ابراهیمی

 

قشقایی شیراز:
علی اسدی، محسن رضوی، محمد شریف زاده، حمید سفیدگری، سهیل نیک نام، هادی مرادی، مهدی شیری، علی نگارنده، هادی خادم، محمدجواد زارعی و حسین کوشکی
سرمربی: اصغر اکبری

 
پرسپولیس تهران:
بوژیدار رادوشوویچ، حسین ماهینی، محسن ربیع‌خواه، صادق محرمی، محمدامین آرام‌طبع(شهاب زاهدی)، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، امید عالیشاه(فرشاد احمدزاده)، محسن مسلمان، ولادمیر پریاموف و علی علیپور(احسان علوان زاده).
سرمربی: برانکو ایوانکوویج

 


گل ها :

قشقایی شیراز یک پرسپولیس صفر: ( دقیقه 10، محمدجواد زارعی): ارسال ضربه ایستگاهی برای قشقایی در یک رفت و برگشت توپ را در شش قدم روی سر زاهدی مهیا کرد تا این بازیکن به راحتی دروازه رادوشوویچ را باز کند.

 

قشقایی شیراز یک پرسپولیس یک: (دقیقه 58، پریمیوف): روی ارسال محسن مسلمان، پریمیوف موفق شد بالاتر از مدافع حریف با ضربه سر توپ  را درون دروازه قشقایی قرار دهد و بازی را به تساوی بکشاند.



پنالتی ها:


دو تیم بعد از تساوی در وقت های عادی و اضافه با نتیجه یک بر یک در ضربات پنالتی تیم صعود کننده را مشخص کردند.

* پنالتی اول را محمد جواد زارعی نواخت که برخلاف حرکت رادوشوویچ توپ وارد دروازه شد.

* پنالتی بعدی را حسین ماهینی برای پرسپولیس نواخت که توپ را به وسط دروازه کوبید و در پنالتی نیز دو تیم به تساوی رسیدند.

* پنالتی دوم را اسدی برای قشقایی نواخت که علیرغم اشتباه رادوشوویچ در تشخیص مسیر توپ، ضربه اش به تیرک دروازه خورد و از دست رفت.

* احمد نوراللهی نیز ضربه بعدی را برای پرسپولیس نواخت او نیز برخلاف حرکت دروازه بان توپ را وارد دروازه کرد و تیمش را پیش انداخت.

* چابک ضربه بعدی را برای قشقایی نواخت که او نیز برخلاف حرکت رادوشوویچ توپ را وارد دروازه کرد.

* پریمیوف که گل تساوی سرخپوشان را به ثبت رسانده بود در پنالتی سوم تیمش، آن را به سمت راست کوبید که توپ بالاتر از دستان دروازه بان قشقایی وارد دروازه شد.

* پنالتی چهارم را قشقایی به زیبایی و برخلاف جهت حرکت دروازه بان به تور چسباند.

* محسن مسلمان پنالتی چهارم و حساس تیمش را به صورت چیپ به سمت راست دروازه نواخت که اسدی نتوانست آن را مهار کند.

* مهدی شیری، بازیکن باتجربه قشقایی نیز زننده ضربه پنالتی بعدی این تیم بود که ضربه این بازیکن به زیبایی به سمت چپ رفت.

*کمال کامیابی نیا در حالی که می توانست با گل کردن توپش تیمش را به برتری برساند آن را به دست دروازه بان کوبید تا بار دیگر دو تیم به تساوی برسند.

* در پنالتی های تک به تک نیز مرادی اولین ضربه را وارد دروازه کرد تا قشقایی به صعود نزدیک شود.

* فرشاد احمدزاده زننده پنالتی ششم این تیم بود که او نیز ضربه اش را برخلاف حرکت دروازه بان به تور چسباند.

* محمد شریف زاده نیز توانست رادوشوویچ را فریب دهد و تیمش را در آستانه صعود قرار داد.

* شهاب زاهدی زننده پنالتی هفتم پرسپولیس بود که ضربه اش را از دست داد تا پرسپولیس حذف شده بزرگ این دور از مسابقات لقب گیرد.

 

شرح نیمه اول :


پرسپولیسی ها در اولین گام جام حذفی برابر حریف دسته دومی خود قرار گرفتند و در حالی که تصور می شد کار سختی مقابل این تیم علیرغم مهمانی در حافظیه نداشته باشد با تک گلی زارعی به ثبت رساند شکست خوردند.


هر دو تیم با فوتبال سرعتی و نشانه گرفتن ضعف های دفاعی سعی در رسیدن به دروازه رقیب داشتند که در این راه قشقایی با تجربه مهدی شیری و ارسال های بلند و تودر او برای مهاجمان سرعتی بهتر به دروازه رادوشوویچ نزدیک شدند و موقعیت های زیادی به ثبت رساندند.

 


شرح نیمه دوم:

پرسپولیس که در نیمه اول مقابل حریف خود سورپرایز شده بود در نیمه دوم با توجه به تغییراتی که برانکو ایوانکوویچ در ترکیب تیمش ایجاد کرد بر بازی مسلط شود و توسط پریمیوف به گل تساوی نیز دست یافت. قشقایی ها نیز با توجه به دوندگی بالای خود سعی در مهار بازیکنان این تیم در خط میانی داشتند و همانند نیمه اول قلب دفاعی این تیم را با توجه به غیبت مدافعان اصلی نشانه گرفتند و البته چندین بار نیز صاحب فرصت نصفه و نیمه شدند که نتوانستند از آن سود ببرند.


در نهایت با گلی که زارعی در نیمه اول برای قشقایی به ثبت رساند و گل پریمیوف در نیمه دوم برای پرسپولیس دو تیم در وقت 90 دقیقه عادی به تساوی دست یافتند و اکنون باید دید در وقت های اضافه چه نتیجه ای برای دو تیم ثبت خواهد شد.

 
 

دقایق حساس:

دقیقه 11: فرار از آفساید بازیکن قشقایی را با رادوشوویچ تک به تک کرد که دروازه بان صربستانی پرسپولیس موفق شد زودتر از مهاجم حریف توپ را دفع کند و مانع از تکمیل فاجعه برای این تیم شود.

دقیقه 20: بهترین فرصت پرسپولیس توسط علیپور و شوت او از درون محوطه جریمه توسط قاسمی، دروازه بان قشقایی به کرنر روانه شد.

دقیقه 24: ضربه محسن مسلمان از درون محوطه جریمه با اختلاف کمی به بیرون رفت تا دومین فرصت مناسب این تیم از دست برود.

دقیقه 35: باز هم روی یک ضدحمله بازیکن قشقایی پشت محوطه صاحب توپ شد که اینبار توسط ربیع خواه متوقف شد و داور به سود این تیم یک ضربه ایستگاهی گرفت اما ضربه مهدی شیری به دیوار دفاعی برخورد کرد.

دقیقه 39: پاس تودر برای احمد نوراللهی با عبور این بازیکن از مدافع مستقیمش همراه شد اما در نهایت ضربه فنی اش را نتوانست از بالای سر دروازه بان رد کند و توپش به بیرون رفت.

دقیقه 47: باز هم بازیکنان قشقایی اینبار توسط نگارنده صاحب فرصت گلزنی در موقعیت تک به تک با رادوشوویچ شدند که دروازه بان پرسپولیس توانست ضربه مهاجم حریف را دفع کند و در ادامه ضربه شیری راهی به دروازه نیافت.

دقیقه 52: شوت راه دور توسط نگارنده با اختلاف کمی از دروازه پرسپولیس به بیرون رفت تا باز هم موقعیت و فرصت در اختیار قشقایی باشد.

دقیقه 56: ضربه از درون محوطه جریمه توسط پریمیوف با اختلاف به بیرون رفت تا صدای هم تیمی های این بازیکن نیز به دلیل عدم پاس مناسب به آنها به آسمان بلند شود.

دقیقه 82: اشتباه مدافع قشقایی با پاس مناسب شهاب زاهدی برای علیپور درون محوطه جریمه همراه شده که ضربه این بازیکن را در زاویه بسته دروازه بان مهار کرد.

دقیقه 83: ضربه راه دور احمد نوراللهی بدون اینکه دروازه قشقایی را با خطر جدی مواجه کند به بیرون رفت.

دقیقه 85: ضربه محسن مسلمان از پشت محوطه جریمه با مهار مناسب دروازه بان قشقایی همراه شد و فرصت از دست سرخپوشان رفت.

دقیقه 92: ارسال محسن مسلمان با ضربه سر شهاب زاهدی از روی نقطه پنالتی همراه شد که توپ با اختلاف کمی به بیرون رفت.

دقیقه 94: آخرین فرصت بازی در 90 دقیقه بازی را در وقت های تلف شده رادوشوویچ از حریف گرفت. باز هم قلب دفاعی پرسپولیس توسط بازیکنان قشقایی نشانه گرفته شد اما در مصافی تک به تک رادوشوویچ موفق شد زودتر از نگارنده آن را دفع کند.

دقیقه 96: ضربه ایستگاهی برای پرسپولیس را احمد نوراللهی نواخت که توپ با اختلاف کمی به بیرون رفت.

دقیقه 98: حرکت تکنیکی محسن مسلمان و عبور این بازیکن از چند بازیکن قشقایی در نهایت با خطا بازیکن حریف همراه شد تا یک ضربه ایستگاهی از پشت محوطه برای پرسپولیس اعلام شود. این ضربه را احمدزاده به زیبایی نواخت اما علی اسدی، دروازه بان قشقایی با واکنشی فوق العاده مهار کرد.

دقیقه 102: زاهدی فر، داور این دیدار به دلیل تمارض به شهاب زاهدی که قصد گرفتن خطا داشت، کارت زرد داد.

دقیقه 106: باز هم فرار از بازیکن قشقایی و فرصت مناسب برای رسیدن به دروازه پرسپولیس که ربیع خواه موفق شد توپ مهاجم حریف را به خوبی مهار کرد.

دقیقه 113: پاس فرشاد احمدزاده برای شهاب زاهدی با ضربه این مهاجم همراه شد که توپ با اختلاف کمی به بیرون رفت.

 


بهترین بازیکن:
مهدی شیری شناخته شده ترین بازیکن تیم قشقایی عملکرد فوق العاده ای در ترکیب تیمش داشت و باتجربه بالایش توانست در خیلی از لحظات هم تیمی هایش را برای این نبرد بزرگ کنترل کند. او که زمینه ساز گل اول حریف دسته دومی پرسپولیس بود، در بیشتر دقایق با حفظ توپ و پاس های بی نظیرش ستاره تیم شیرازی بود و در نهایت نیز پنالتی روحیه بخش تیمش را نیز به ثبت رساند تا مرد اول این بازی لقب گیرد. در کنار او می توان از اسدی، دروازه بان تیم قشقایی نیز یاد کرد که در وقت های عادی چند موقعیت سرخپوشان را دفع کرد و در پنالتی نیز برخلاف رقیبش در تیم حریف  عملکرد بهتری از خود بجا گذاشت.

 


اتفاق ویژه:
در حالی که تصور می شد پرسپولیس برای صعود از این مرحله مقابل این حریف کم نام و نشان کار سختی پیش روی خود نداشته باشد، با گل دقایق ابتدایی غافلگیر شد و این غافلگیری تا پایان ادامه یافت و در نهایت در ضربات پنالتی شکست را از رقیب پذیرفت تا برای اولین بار در تاریخ در اولین مرحله حضورش در جام حذفی شکست خورد و از رقابت کنار رود. دیگر اتفاق ویژه این دیدار را می توان به از دست رفتن پنالتی مجدد کامیابی نیا برای سرخپوشان نام برد که دومین خاطره بد این بازیکن بعد از دیدار برابر ذوب آهن تلقی می شود.

 

حاشیه:


* پرسپولیس بدون حضور ملی پوشان خود در این بازی حاضر شده است.
* پرسپولیس بعد از حدود 3 سال در شیراز حضور یافته است. آخرین دیدار این تیم، مربوط به بازی برابر فجر سپاسی بود که با نتیجه 1 بر 1 به پایان رسید.
* به دلیل سرعت بالای بازی، داور کار سختی را در کنترل مسابقه در پیش داشت. این بازی پربرخورد و کاملا جدی پیش می رود و در اوایل نیمه دوم جنجال نصفه و نیمه‌ای هم داشت.
* مهدی شیری با 39 سال سن و چهره‌ای متفاوت نسبت به روزهای بازیگری مهمترین چهره تیم قشقایی است.
*  بازی خوب مدافعان قشقایی، دروازه‌بان تیم و البته مهاجمی به نام نگارنده باعث تعجب بینندگان شده است.
* در تیم پرسپولیس بازیکنانی مثل زاهدی، آرام‌طبع، رادوشویچ، پریمیوف، علوان‌زاده، محرمی و البته ماهینی و ربیع‌خواه به عنوان دفاع وسط کمتر در ترکیب قرمزها حضور داشته‌اند.
* در نیمه دوم یک آفساید مشکوک دروازه پرسپولیس را از فروریختن نجات داد. همچنین رادوشویچ با دو واکنش نجات‌بخش از مهمترین چهره‌های پرسپولیس بود.
* برانکو ایوانکوویچ با پیراهن سفید بازی تیمش را نگاه می‌کند و البته چندان از نمایش بازیکنان راضی نیست.
* امید عالیشاه در پایان نیمه اول از زمین بیرون رفت و بازوبند کاپیتانی تیم بر بازوی حسینی ماهینی بسته شد.
* کمال کامیابی‌نیا امروز برای اولین‌بار در پست دفاع وسط بازی کرد.
* استقبال مناسب شیرازی‌ها از این مسابقه در شرایطی است که زمین حافظیه مثل گذشته شرایط کاملا نامناسبی دارد.

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

مطالب مرتبط

تبلیغات در سایت ورزشی
تبلیغات - لپتاپ کارکرده
تبلیغات - طراحی بنر
تبلیغات - فروش دامنه
تبلیغات - گروه اینترنتی
تبلیغات - فون عروس و داماد