تبلیغات - خرید لپتاپ کارکرده  
   

 پرسپولیس و تراکتورسازی در حالی به مصاف هم میروند که بی تردید این 2 تیم ضمن این که تیم های برتر مسابقات لیگ ورده بالاهای این مسابقات هستند که از حیث کارشناسان وهمه اهالی فوتبال بهترین تیم های لیگ شانزدهم هستند .



به گزارش "تک گل" از این مسابقه مهم نکاتی را با هم مرور میکنیم که جذاب تر از بقیه به نظر میرسد.


1-دیدار پرسپولیس وتراکتورسازی اولین بار در فروردین 1354 ودر مسابقات لیگ سوم تخت جمشید برگزار شد وپرسپولیس این مسابقه را در زمین حریف با نتیجه 3-0 شکست داد.
2-در اولین بازی 2 تیم همایون بهزادی سرمربی پرسپولیس ومحمد بیاتی سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی بودند .
3-مهمترین مردی که سرمربی هر 2 تیم فوتبال پرسپولیس وتراکتورسازی بوده بی شک مرحوم حسین فکری بوده که در سالهای 49 و50 هدایت تیم فوتبال پرسپولیس را عهده دار بوده واز سال 56 تا زمان وقوع انقلاب اسلامی در ایران هدایت تیم فوتبال تراکتورسازی را عهده دار بوده است.
4-بازیکنان مشترک بسیار زیادی برای 2 تیم فوتبال پرسپولیس وتراکتورسازی بازی کرده اند که مهم ترین آنها کریم باقری بوده است والبته هنوز هم نفرات زیادی در این 2 تیم جزو نفرات مشترک هستند که محمد نوری،محسن بنگر،فرشاد احمد زاده و... از ان جمله هستند .

 


5-امیر قلعه نویی در 2 مقطع هدایت تراکتورسازی را بر عهده داشته است که در این 2 مقطع 3 بازی برابر پرسپولیس انجام داده است وصاحب 2 برد ویک مساوی شده است.
6-برانکو برابر امیر قلعه نویی از زمان حضور در لیگ برتر فوتبال ایران 2 بازی انجام داده است وصاحب یک برد ویک مساوی شده است.
7-در تاریخ بازیهای بین 2 تیم  بیشترین موفقیت متوالی به تراکتورسازی تعلق دارد .تراکتورسازی از 18 آذر ماه سال 1389 تا 20 اردیبهشت سال 1392 در 5 بازی متوالی برابر پرسپولیس بازی را با برد به پایان رساندند .

 


8-گلزن ویژه:در بازی رفت لیگ اول آزادگان ،یک اتفاق جالب رخ داد.پرسپولیس برابر تراکتورسازی در تبریز 4-1 برنده شد وجالب این که بدانید هر 4 گل را فرشاد پیوس زد تا ویژه ترین گلزن در تاریخ بازیهای بین 2 تیم باشد.
9-عباس کارگر، کیان طهماسبی، اسماعیل حلالی ،علی باغمیشه،یونس باهنر،کریم باقری، ناصر فرشباف ،مهدی تارتار،کوروش برمک ،عارف محمد وند، محمد نصرتی،علی علیزاده، علی کریمی،جواد کاظمیان،سید مهدی سید صالحی،نبی الله باقری ها،میثم بائو، ،علی کریمی، کریم انصاری فر،قاسم دهنوی،فرزاد حاتمی،مهرداد پولادی،عباس آقایی و فرهاد خیر خواه  برخی از بازیکنانی هستند که بین این 2 تیم جابجا شده اند .حالا هم بازیکنانی چون  محمد نوری ومحسن بنگر در تراکتور وفرشاد احمدزاده در پرسپولیس توپ میزنند وفرزاد حاتمی که اسمش را نوشتیم بار دیگر به تیم فوتبال تراکتورسازی رفته وشاگرد قلعه نویی شده اند.

 


10-شناسنامه اولین بازی 2 تیم در تاریخ چنین است:بازی در روز 29 فروردین 54 برگزار شد.پرسپولیس در حضور نزدیک 30 هزار تماشاگر 3-0 برنده شد .جهانگیر فتاحی در دقیقه 21 گل اول را زد ومرحوم صفر ایرانپاک در دقیقه 37 گل دوم را زد.در دقیقه 90 هم جهانگیر فتاحی گل دوم را به ثمر رساند.
11- امیر قلعه نویى علیرغم مخالفت هایى که با حضور مربیان خارجى در فوتبال ایران داشته، این روزها رابط نزدیکى با برانکو دارد و ائتلاف این دو جالب توجه است. جالب اینکه قلعه نویى بعد از جدایى برانکو از تیم ملى در رقابت هاى جام جهانى آلمان، هدایت ایران را برعهده گرفت.

 


12- دو تیم در حال حاضر بیشترین تعداد  ملى پوش را در لیست تیم ملى دارند. تراکتورسازى با محمدرضا اخبارى و سعید آقایى و پرسپولیس با علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینى، محمد انصارى، رامین رضاییان، وحید امیرى و مهدى طارمى در تیم ملى توانسته اند نماینده داشته باشند.
13- بیشتر اعضاى دو تیم در تیم ملى از عناصر دفاعى هستند و این مساله عملکرد مناسب آنها در این زمینه نشان مى دهد. باید دید در بازى فردا چه شرایطى براى حمله وران دو تیم با این وضعیت به وجود خواهد آمد و ادینیو و حاتمى از تراکتور و طارمى و علیپور از پرسپولیس توانایى عبور از سد دفاعى حریف را خواهند داشت یا خیر.
14-  علیرضا بیرانوند به عنوان دروازه بان اول فعلى تیم ملى و محمدرضا اخبارى به عنوان دروازه بان سوم تیم ملى و شماره یک سابق تیم ملى امید نیز مى تواند رقابت جذابى را شکل دهد.

 


15- پرسپولیس در فصل گذشته بعد از مدت ها توانست در تبریز تراکتور سازى را شکست دهد و به نوعى روند فوق العاده این تیم را مى توان از بعد از تقابل دو تیم در یادگار امام (ره) عنوان کرد.
16- محمد نورى و محسن بنگر به عنوان بازیکنان سابق پرسپولیس اکنون در تیم تراکتور حضور دارند و از انگیزه بالایى براى اثبات خود به برانکو برخوردار هستند.دربین این دو ، بنگر حتمن در ترکیب تراکتور حاضر است و نوری هم در انتظار نظر قلعه نویی . البته با توجه به این که انگیزه نوری بسیار بالاست خیلی بعید است که او به چیزی جز حضور ثابت در ترکیب قرمزپوشان تبریزی رضایت دهد .
17- رامین رضاییان بازی می کند ؟ برانکو در نشست امروز گفت : شاید . حضور یا عدم حضور این بازیکن از نکات مهم بازی فرداست .
18- در لیست قلعه‌نویی در این فصل، 5 مهاجم بزرگ حضور دارند که همگی قبلا به پرسپولیس گل زده‌اند. ادینیو و حاتمی با پیراهن تراکتورسازی دروازه پرسپولیس را باز کردند. محمد ابراهیمی، فصل قبل و در آخرین بازی‌اش روبروی پرسپولیس به این تیم گل زد. شریفی با پیراهن سپاهان سابقه گلزنی به پرسپولیس را دارد و حتی شهرام گودرزی هم توانسته  پرسپولیس گل بزند.یک خط عقب‌تر از مهاجمان پرتعداد قلعه‌نویی، هافبک‌های تهاجمی او هم قبلا به پرسپولیس گل زده‌اند. سروش رفیعی با پیراهن فولاد دروازه پرسپولیس را باز کرده، کرار در همین تراکتورسازی به پرسپولیس گل زده و محمد نوری که سابقه کاپیتانی پرسپولیس را دارد، پیش از پیوستن به این تیم دروازه سابقه گلزنی به آن‌ها را داشت.
19- بهترین نتیجه پرسپولیس مقابل تراکتورسازی پیروزی پنج بر دو در سال 78 و 4 بر 1 در سال 70 است. بهترین نتیجه تراکتور سازی مقابل پرسپولیس نیز برد 4 بر 1 برابر  این تیم در لیگ یازدهم بوده است.
20-برانکو ایوانکوویچ با فهرستی عجیب، تیمش را آماده سفر به تبریز کرده است. پرسپولیس این فصل فقط سه مدافع میانی در اختیار دارد که با انتقال محمد انصاری به مرکز دفاع، تعداد آن‌ها به 4 نفر می‌رسد. برانکو آنتونی گولچ، یک نفر از همین 4 نفر را هم از لیست بازی با تراکتور کنار گذاشته تا برای سفر به تبریز، دست به یک ریسک بزرگ زده باشد.
21-فرشاد احمدزاده که با گذشت 4 هفته از آغاز لیگ برتر، دو کارت زرد دریافت کرده است، در صورت دریافت کارت زرد در بازی تراکتورسازی، مسابقه با استقلال در هفته ششم را از دست می‌دهد.

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

مطالب مرتبط

تبلیغات در سایت ورزشی
تبلیغات - لپتاپ کارکرده
تبلیغات - طراحی بنر
تبلیغات - فروش دامنه
تبلیغات - گروه اینترنتی
تبلیغات - فون عروس و داماد