تبلیغات - خرید لپتاپ کارکرده  
   

 شاگردان برانکو ایوانکوویچ از آخرین فرصت خود در این بازی به خوبی سود بردند تا با گل وحید امیری به صدر جدول بازگردند.



به گزارش "تک گل"، برانکو در آخرین دقایق بازی با تعویض های خود توانست به اولین پیروزی مقابل پدیده مشهد و رضا مهاجری دست یابد تا بار دیگر صدر جدول را از آن خود کند.


پرسپولیس که در دو دیدار قبلی خود نتوانسته بود پدیده را شکست دهد در این بازی توانست از حریف پیش بیفتد اما یوسفی خیلی زود بازی را به تساوی کشاند اما این احمد نوراللهی بود که با ارسال کرنر خود زمینه پیروزی این تیم را فراهم کرد تا پرسپولیس به صدر جدول بازگردد و طلسم شکست ناپذیری حریف را نیز بشکند.


استادیوم: ثامن مشهد                     تماشاگر: 10 هزار هوادار
داور: موعود بنیادی فر کمک‌ها:  سعید علی نژادیان و سعید قاسمی

 

اخطار:

 

مهرداد کفشگری (8) از پدیده

 


پدیده مشهد:

 

شهاب گردان، رضا ناصحی، وارازدات هارویان، عبدالله حسینی، حسن جعفری، معین عباسیان، میلاد کمندانی (دقیقه 60، سوبا دیارا)، محسن یوسفی(دقیقه 76- رضا حقیقی)، مهرداد کفشگری، کریم احمدی و یونس شاکری
سرمربی: رضا مهاجری


پرسپولیس:

 

بوژیدار رادوشوویچ، حسین ماهینی، محسن ربیع خواه، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، کمال کامیابی نیا، رامین رضاییان( دقیقه 81- احمد نوراللهی)، محسن مسلمان، وحید امیری، مهدی طارمی و ولادیمیر پریمیوف (دقیقه 68، علی علیپور)
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

 

شرح گل‌ها:

 

پدیده مشهد 0 پرسپولیس 1: ( دقیقه 21، مهدی طارمی): موقعیت کرنر برای پرسپولیس روی حرکت مسلمان و رضاییان در نهایت با ارسال وینگر راست پرسپولیس همراه شد که طارمی درون شش قدم با ضربه سر آن را وارد دروازه کرد.

 

پدیده مشهد 1 پرسپولیس 1 : ( دقیقه 22، محسن یوسفی): روی یک ضدحمله یونس شاکری صاحب فرصت شد که ضربه اولش توسط مدافعان بلوک شد و در برگشت این بازیکن با پاسی دیدنی محسن یوسفی را راهی دروازه کرد که با اشتباه کامیابی نیا و سیدجلال حسینی در مهار یوسفی، این بازیکن موفق شد دروازه پرسپولیس را باز کند.

 

پدیده مشهد 1 پرسپولیس 2: (دقیقه 2+90، وحید امیری): احمد نوراللهی در آخرین دقایق بازی با ارسال کرنر خود و با تاثیری که علیپور در میانه راه داشت با ضربه سر وحید امیری در آستانه دروازه خالی به گل برتری و سه امتیازی خود دست یافت.

 

 

شرح بازی:


پرسپولیس با علم اینکه تنها در صورت پیروزی مقابل پدیده بار دیگر به صدر جدول بازخواهند گشت بازی را هجومی شروع کرد و توانست به گل برتری نیز دست یابد. اما پدیده خیلی زود توسط محسن یوسفی و روی اشتباه مدافعان این تیم به گل تساوی دست یافتند. در ادامه حملات پدیده ای ها ثمری در پی نداشت تا نیمه اول با همین نتیجه خاتمه یابد. پرسپولیس در نیمه دوم با استفاده از سرعت و تکنیک بازیکنان خود بارها روی محوطه جریمه فرصت به دست آورد که شهاب گردان مانع بزرگی برای آنها بود اما این مقاومت در ثانیه های پایانی با اشتبلاه مدافعان پدیده و غافلگیری آنها در مهار امیری این بازیکن را در شش قدم در آستانه دروازه خالی قرار داد تا او دروازه شهاب گردان را باز کنند و دومین سه امتیاز پیاپی را به نام پرسپولیس با گلزنی خود کند.

 

بهترین بازیکن:

 

وحید امیری وینگر ملی پوش پرسپولیس در بازی امروز فوق العاده کار کرد و زمینه ساز پیروزی قرمزپوشان شد اما در تیم پدیده هم ابوالحسن جعفری و شهاب گردان هر دو عالی کار کردند و اگر بازی با تساوی به پایان می رسید شایسته عنوان بهترین بازیکن میدان بودند.  


اتفاق ویژه:

 

این اولین پیروزی پرسپولیس مقابل پدیده از زمان حضور این تیم در لیگ برتر بود. پرسپولیسی ها که با یک روز تاخیر مقابل حریف سرسخت خود قرار گرفته بودند به دراماتیک ترین شکل ممکن بازی را تمام کردند تا با این 3 امتیاز دوباره صدرنشین لیگ بشوند. برای آنها خبر خوب گلزنی طارمی و بازیابی علیپور و نوراللهی بود.

 

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 2: موقعیت تک به تک با بوژیدار توسط یونس شاکری به خوبی از سوی دروازه بان پرسپولیس دفع شد و در ادامه مدافعان این تیم توپ را به کرنر فرستادند.

 

دقیقه 2: ارسال ضربه کرنر و برگشت توپ به پشت محوطه جریمه توسط بازیکن پدیده با شوتی محکم و مستقیم مسیر دروازه پرسپولیس را طی می کرد که توسط بوژیدار دفع شد تا این دروازه بان دومین موقعیت حریف را نیز مهار کند.

 

دقیقه 6: ارسال معین عباسیان روی نقطه پنالتی با ضربه سر محسن یوسفی راهی به دروازه نیافت و به اوت رفت.

 

دقیقه 8: خطای کریم احمدی، بازیکن شماره شش پدیده یک ضربه ایستگاهی برای پرسپولیس و یک کارت زرد به این بازیکن تعلق گرفت.

 

دقیقه 19: یک ضربه ایستگاهی برای پرسپولیس با حرکت ترکیبی بین رضاییان و وحید امیری موقعیت مناسبی برای پریمیوف ترتیب داد که این مهاجم اوکراینی نتوانست ضربه نهایی را به خوبی بزند و توپ به اوت رفت.

 

دقیقه  32: حرکت فوق العاده وحید امیری از سمت چپ و ارسال این بازیکن در شش قدم با ضربه سر ولادیمیر پریمیوف راهی به دروازه نیافت تا یکی از بهترین موقعیت های پرسپولیس از دست برود.

 

دقیقه 35: شوت فوق العاده وحید امیری با عکس العمل بهتر شهاب گردان همراه شد که در ریباند رامین رضاییان نتوانست نشانه خوبی روی دروازه پدیده داشته باشد.

 

دقیقه 47: ارسال ضربه ایستگاهی توسط پرسپولیسی ها از میانه میدان با اشتباه محمد ناصحی و ضربه او به سمت دروازه خودی به تیرک دروازه پدیده برخورد کرد و در ریباند نیز ضربه مهاجمان پرسپولیس با واکنش شهاب گردان یک کرنر نصیب پرسپولیس کرد.

 

دقیقه 56: پاس پشت محوطه جریمه برای پریمیوف با پیش روی و ضربه زمینی این مهاجم اوکراینی همراه شد که ضربه اش توسط شهاب گردانی دفع شد و در ادامه طارمی ضربه سرش را به بیرون زد.

 

دقیقه 62: ضربه ایستگاهی برای پدیده با ضربه معین عباسیان همراه شد که در بین راه دیارا روی آن تاثیر گذاشت که توپ راهی اوت شد.

 

دقیقه 65: ضربه بی هدف کامیابی نیا از پشت محوطه جریمه با ضربه طارمی در میانه راه همراه شد که شهاب گردان با واکنشی فوق العاده مانع از باز شدن دروازه اش شد.

 

دقیقه 79: فرار علیپور پشت محوطه جریمه و استفاده او از اشتباه مدافعان پدیده می توانست به گل برسد که شهاب گردان با خروج از دروازه این بازیکن را ناکام گذاشت.

 

 


حاشیه ها:


* در حالی که دقایقی به این دیدار باقی مانده است، ترافیکی در مسیرهای ورودی به استادیوم دیده نمی شود. طبق اعلام مسوولان پدیده تنها 10 درصد از ظرفیت ورزشگاه به پرسپولیسی ها اختصاص یافته است.
* تعداد زیادی از هواداران پرسپولیس با ورود تیم مربیان و بازیکنان به شدت آنها را مورد تشویق قرار دادند. برانکو ایوانکوویچ به شدت از سوی هواداران پرسپولیس مورد تشویق قرار گرفت.
* مهدی طارمی با شعار "مهدی آقای گل" مورد تشویق قرار گرفت و همچنین رامین رضاییان که در بازی فصل گذشته گل زیبایی در مشهد زده بود با شعار "رامین دنی آلوز" مورد تشویق قرار گرفتند.
* پرسپولیسی ها با توجه به حضور پرتعداد خود می توانند با اجازه مسئولین بیشتر از 10 درصد در استادیوم حضور داشته باشند.
* هوا امروز در ورزشگاه ثامن کاملا صاف و آفتابی است اما سرمای هوا کمی کار را سخت کرده است.
* پرسپولیسی ها وقتی برای گرم کردن وارد زمین شدند با استقبال شدید هواداران خود مواجه شدند. در این بین احمد نوراللهی که از این تیم جدا می شود و همچنین رامین رضاییان مورد استقبال هواداران قرار گرفتند.



نکته ها:


* در هر 5 بازی گذشته پدیده مقابل پرسپولیس، روشنگر درون دروازه بوده، وی که در 7 بازی مقابل پرسپولیس 14 گل خورده، دروازه بان جسوری است که انعطاف پذیری بالایی هم دارد، اما قامت کوتاه و ضعف در خروج ها باعث شد تا امسال شهاب گردان بار دیگر به فوتبال مشهد باز گردد و امروز در درون دروازه بایستد. آمار گردان در این فصل 10 گل در 9 بازی بوده که به جز یکی دو بازی، بازیهای خوبی از وی دیده شده است.
* تنها ملی پوش ترکیب پدیده مشهد، هارویان، مدافع میانی اهل ارمنستان است که در این بازی برابر پرسپولیس و خط حمله این تیم قرار خواهد گرفت. در پرسپولیس اما علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، حسین ماهینی، محمد انصاری، رامین رضاییان، وحید امیری، کمال کامیابی نیا و مهدی طارمی هشت ملی پوش این تیم محسوب می شوند.
* حسن جعفری در سه بازی اخیر پدیده سه پاس گل ارسال کرده است و جزو بازیکنان خطرناک این تیم محسوب می شود و باید دید برابر پرسپولیس نیز موفق به تداوم این روند خواهد شد یا خیر.
* محسن یوسفی در این فصل دو پنالتی پدیده را از دست داده و یونس شاکری نیز یکی دیگر از بازیکنانی است که یک پنالتی این تیم را در این فصل هدر داده است. حسین ماهینی نیز در ترکیب پرسپولیس یک پنالتی این تیم را از دست داده است.
* یونس شاکری با حضور در بازی امروز ششمین تجربه حضور در تقابل دو تیم را پشت سر خواهد گذاشت و از این حیث باسابقه ترین بازیکن این جدال محسوب خواهد شد.
* جدال باسابقه ترین مربیان لیگ برتر با حضور 20 ماهه برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس و 17 ماهه رضا مهاجری در پدیده امروز در حالی برگزار خواهد شد که دو بازی اخیر این تیم 2 تساوی رقم خواهد خورد. فراز کمالوند با 25 ماه حضور در گسترش فولاد اکنون باسابقه ترین مربی لیگ برتر محسوب می شود.

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

مطالب مرتبط

تبلیغات در سایت ورزشی
تبلیغات - لپتاپ کارکرده
تبلیغات - طراحی بنر
تبلیغات - فروش دامنه
تبلیغات - گروه اینترنتی
تبلیغات - فون عروس و داماد