تبلیغات - خرید لپتاپ کارکرده  
   

 ملی پوشان کشورمان موفق شدند در تاشکند به دومین پیروزی خود برسند، گل سه امتیازی سیدجلال حسینی در این بازی ایران را هفت امتیازی و صدرنشین گروه اول رقابت ها کرد.



تیم ملی ایران توانست بازی سوم خود را در برابر ازبکستان و در خانه حریف با یک گل به سود خود به پایان برساند. پیروزی ملی پوشان ایران در این بازی باعث شد تا اکنون هفت امتیازی شوند و در صدر گروه خود بایستند.


هفته سوم مقدماتی جام جهانی 2018 در آسیا، پنج شنبه 15/07/95، ساعت 16:30، ورزشگاه بنیادکار
داور: بنجامین ویلیامز (استرالیا)        کمک ها: دیوید ویلز، ناتان مک دونالد (استرالیا)


تیم ملی ازبکستان:

الکساندر لوبانف، ایگور کریمتس، انذور اسماعیلوف، سرور جباروف(39 الکساندر گینریخ)، شومورفه، سردار رشیدوف(61 جلال الدین ماشاریپوف)، ایگور سرگیف(73 مارات بیکمایف)، اتابکه شوکوروف، ویتالی دنیسوف، اسلام توختوجائف و الدور شومورودوف
سرمربی: ساموئل بابایان

 


تیم ملی ایران:

علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، سید جلال حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، میلاد محمدی، سعید عزت اللهی، احسان حاج صفی، مسعود شجاعی(آندرانیک تیموریان 83)، وحید امیری، مهدی طارمی(علیرضا جهانبخش 76) و رضا قوچان نژاد(سردار آزمون 63)
سرمربی: کارلوس کی روش

 

 

اخطار

الکساندر گینریخ(56) - اندور اسماعیلوف(66) از ازبکستان

 

 

 

 

 

 

شرح گل

 


ازبکستان 0 ایران 1 (سیدجلال حسینی، دقیقه 27) : یکی از نفوذهای فراوان تیم ملی کشورمان در این بازی بالاخره جواب داد و حرکت وحید امیری از جناح چپ با خطای بازیکنان حریف روی وی روبرو شد، این ضربه ایستگاهی را مسعود شجاعی با ضربه ای دقیق روی دروازه حریف فرستاد و سیدجلال حسینی با پرواز و قدرت سرزنی خود موفق شد دروازه حریف را باز کند.

 

 

شرح بازی:

 

ملی پوشان کشورمان توانستند با ارائه یک بازی برتر، دومین پیروزی خود را در سومین بازی مرحله مقدماتی به دست بیاورند.


تنها سه دقیقه زمان لازم بود تا ملی پوشان ایران اولین نفوذ خود را به اجرا بگذارند، این بازی در حالی آغاز شد که تیم ملی کشورمان میل بیشتری به دروازه حریف داشت و به همین دلیل برنامه خود را روی نفوذ از کناره ها گذاشته بود، نفوذهای ملی پوشان کشورمان از جناح چپ توسط وحید امیری و با پوشش محمدی و از جناح راست توسط شجاعی و با پوشش رضاییان، انجام می گرفت و همین حربه باعث شد تا ایران را بتوان صاحب بیشترین موقعیت در این بازی دانست. موقعیت هایی که باید با حرکات مهاجم نوک تیم ملی یعنی گوچی به هدف می نشست.


اما ایران که گویا به قصد گلزنی در این بازی پا به میدان گذاشته بود روی ضربات ایستگاهی نیز برنامه داشت و پس از اینکه در حین بازی نتوانست به گل برسد از این حربه استفاده کرد، یکی از نفوذهای ایران و خطایی روی امیری، یک ضربه ایستگاهی نصیب تیم ملی کرد و همین ضربه توانست اولین گل بازی را برای ما به ارمغان بیاورد. پس از این گل بازهم ملی پوشان ایران حاکم بازی بودند و توانستند روی دروازه حریف خطرساز شوند و تنها در پنج دقیقه پایانی می توان گفت ازبک ها کمی توانستند خود را به دروازه ایران نزدیک کنند.


اما در نیمه دوم این ازبک ها بودند که بازی را با حملات خود آغاز کردند، هرچند اولین موقعیت خطرناک این نیمه برای ایران بود اما حریف که می خواست ایران را غافلگیر کند حملات همه جانبه ای را روی دروازه ایران داشت و پانزده دقیقه ابتدایی نیمه دوم را می توان از آن ازبکستان دانست، پس از این دقایق و از حدود دقیقه بیستم نیمه دوم ملی پوشان کمی جلوتر آمدند و توانستند بازی را به میانه میدان بکشانند.


از میانه های نیمه دوم به بعد می توان گفت دو تیم بیشتر در میانه میدان می جنگیدند و در این میان ازبک ها چربش بیشتری نسبت به ایران داشتند، آنها که نمی توانستند از قلب دفاع ایران نفوذ کنند بیشتر به دنبال گلزنی از روی ارسال و شوت از راه دور بودند که در نهایت این اتفاق نیفتاد، کارلوس کی روش نیز با تعویض گوچی، طارمی و آوردن آزمون و جهانبخش نیروی تهاجمی تیم را ترمیم کرد و البته قدرت اولین خط پرسینگ ایران روی مدافعان حریف را بازهم بالا برد.


چربش بیشتر ازبک ها در نهایت نتوانست برای آنها کارآمد باشد و در طرف مقابل ضدحملات بسیار خطرناک ایران نیز می توانست گل های بیشتری برای آنها به ارمغان بیاورد، حضور آندو تیموریان و تعویض مکان بازی حاج صفی نیز باعث شد تا خط میانی تیم ملی ده دقیقه پایانی بازی را با نفس تازه تری بگذراند. البته بازیکنان تیم ملی اگر کمی فرصت طلب تر بودند و تصمیم گیری بهتری داشتند می توانستند تعداد گل های خود را بالاتر ببرند.


حالا تیم ملی ایران توانست هفت امتیازی شود و در صدر گروه اول رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 در آسیا قرار بگیرند.

 

 

 

 

 

بهترین بازیکن:


سیدجلال حسینی را می توان بهترین بازیکن این بازی دانست، مدافع تیم ملی در این بازی توانست گل سه امتیازی ایران را به ثمر برساند و البته در خط دفاعی ایران نیز به حریف باج ندهد. علاوه بر وی، مسعود شجاعی، علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان و مرتضی پورعلی گنجی نیز از دیگر بازیکنان ایران بودند که در این دیدار موثر ظاهر شدند.



اتفاق ویژه:


تیم ملی ایران پس از کسب سه امتیاز این بازی موفق شد به دلیل تفاضل گل بهتر صدرنشین گروه اول رقابت ها شود و تا اینجا امتیازات خوبی برای صعود جمع کند.
اتفاق جالب دیگری که می توان اشاره کرد تکرار تاریخ برای دو تیم بود، بازی رفت ایران و ازبکستان از مرحله مقدماتی رقابت های جام جهانی 2014 نیز در تاشکند برگزار شد و در آن دیدار نیز تیم ملی ایران موفق شد با نتیجه یک صفر تیم میزبان را شکست دهد، آخرین شکستی که ازبک ها چهار سال پیش در خانه خود پذیرفته بودند در این دیدار تکرار شد.

دقایق حساس:

 

دقیقه 4 – اولین حمله جدی ملی پوشان کشورمان در این دقیقه و از جناح چپ صورت گرفت اما سانتر کم جان امیری در میانه های راه توسط لوبانوف مهار شد.


دقیقه 6 – ضدحمله ملی پوشان و سپس سانتر زیبای امیری می توانست تیم ملی را صاحب یک خطر جدی کند اما این توپ از روی سر مهاجمان تیم ملی عبور کرد.


دقیقه 8 – سانتر فوق العاده رضاییان و فرار از آفساید قوچان نژاد باعث ایجاد موقعیتی خطرناک برای ایران شد اما ضربه سرضرب گوچی از بالای دروازه به بیرون رفت.


دقیقه 10 – موقعیت خوب دیگری نصیب گوچی شد اما با بی دقتی این بازیکن مدافعان حریف توانستند توپ را از آن خود کنند.


دقیقه 19 – حرکت ملی پوشان از جناح راست و سانتر اول شجاعی توسط مدافعان حریف و ارسال دوم وی توسط لوبانوف مهار شد.


دقیقه 29 – اولین حرکت ازبک ها پس از گل روی دروازه ایران با سانتری خطرناک صورت گرفت اما مدافعان ایران با هوشیاری این فرصت را دور کردند.


دقیقه 32 – نفوذ دیگری از سوی ایران و این بار رامین رضاییان توانست از بازیکنان حریف بگذرد و سانتر خود را روی دروازه حریف بفرستد اما این توپ راهی کرنر شد.
 

دقیقه 1+45 – ارسال ازبک روی دروازه ایران خطرساز شد اما بیرانوند توانست با پروازی به موقع این توپ را از آن خود کند.

 

دقیقه 46 – اولین حرکت بازی در نیمه دوم منجر به حمله تیم ملی ایران شد و ضربه محکم گوچی از بالای دروازه ازبک ها به بیرون رفت.


دقیقه 50 – حرکت ازبک ها منجر به شوت پشت محوطه جریمه این تیم شد و ضربه سرکش حیدروف از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.

 

دقیقه 69 – پرتاب بلند اوت توسط حاج صفی به پورعلی گنجی رسید و او نیز با ضربه سر توپ را به سمت دروازه حریف زد اما این توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.


دقیقه 73 – شوت راه دور ازبک ها از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.


دقیقه 80 – ارسال بلند ازبک ها روی دروازه ایران با پرش مطمئن بیرانوند خنثی شد.

 

دقیقه 85 – حرکت وحید امیری می توانست موقعیت خوبی برای ایران ایجاد کند اما این اتفاق نیفتاد.


دقیقه 88 – سردار آزمون در حالی که می توانست با راه انداختن امیری موقعیت را برای گلزنی ایران مهیا کند اما فرصت نیز از دست ملی پوشان در رفت.


دقیقه 1+90 – بازهم تعلل آزمون در این دقیقه موقعیت خوبی را از تیم ملی گرفت، او در حالی که می توانست تصمیم گیری بهتری داشته باشد، فرصت خوبی را در محوطه حریف از دست داد.


دقیقه 2+90 – ارسال بلند ازبک ها را بیرانوند از روی سر مهاجمان حریف جمع کرد.


دقیقه 3+90 – شوت راه دور بازیکنان حریف از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.


دقیقه 4+90 – یک و دوی آزمون و امیری توپ را به امیری رساند و وی در موقعیتی تک به تک این موقعیت را از دست داد.

 

حاشیه:



*ملی پوشان ایران 40 دقیقه پیش از آغاز دیدار برای گرم کردن به زمین آمدند.
*سرمربی تیم ملی نیز قبل از ورود به رختکن با سایت AFC به مصاحبه پرداخت.
*مسئولان برگزاری این بازی، پیش از آغاز این دیدار با جدیت مشغول پیگیری نتیجه بازی تیم های ملی کره جنوبی و قطر بودند.
*ناظر فلسطینی این بازی قبل از آغاز دیدار، به دقت مشغول برقراری نظم در کناره های زمین بود.
*کارلوس کی روش ترکیب تیم ملی را دچار تغییرات فراوانی کرد و بازیکنان حاضر در زمین تفاوت زیادی با بازیکنان بازی های قبلی تیم ملی دارند.
*پس از اعلام اسامی 11 بازیکن اصلی، در حالی مسعود شجاعی به عنوان کاپیتان تیم ملی معرفی شد که تصورات بر کاپیتانی سیدجلال حسینی بود.
*سرور جباروف، هافبک پرسابقه ازبک ها در این بازی به یکصد و نوزدهمین بازی خود می رسد و می تواند رکورد بازی ملی را در این کشور جابجا کند.
*این بازی در ورزشگاه مجهز بنیادکار انجام می شود که بیش از 250 میلیون دلار برای مسئولان ازبکستان خرج برداشت.

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

مطالب مرتبط

تبلیغات در سایت ورزشی
تبلیغات - لپتاپ کارکرده
تبلیغات - طراحی بنر
تبلیغات - فروش دامنه
تبلیغات - گروه اینترنتی
تبلیغات - فون عروس و داماد