تبلیغات - خرید لپتاپ کارکرده  
   

ایران - استرالیا پس از انتخابی رقابت های جام جهانی 1998 به رقبایی سنتی تبدیل شدند. بازی ای که در آن ایران در ملبورن به لطف گل زده بیشتر در خانه حریف راهی جام جهانی شد و استرالیا از این مهم باز ماند. حالا بار دیگر، این بار هم در استرالیا تیمی ملقب به "تیم ملی" قصد دارد خودنمایی کند و در این جام با هدایت سرمربی پرتغالی خود یعنی کارلوس کی روش موفق باشد. قهرمانِ سه دوره آسیا، اول از همه اما باید در برابر قهرمان جام خلیج فارس یعنی قطر و تیم هایی نظیر امارت متحده عربی و بحرین خود را بیازماید.





    ایران

هرچند شاگردان کی روش در جام جهانی موفق به صعود از گروه خود نشدند، اما بازی های قابل قبولی را در آمریکای جنوبی به نمایش گذاشتند. پس از تساوی بدون گل در برابر نیجریه، آن ها با گل کاپیتان لیونل مسی در دقایق تلف تلف شده قلب ایرانیان را شکست مغلوب آرژانتین شدند و در بازی آخر خود نیز با نتیجه 3-1 در برابر بوسنی و هرزگوین شکست خوردند. ایران هم اکنون دارای رنک 51 فیفاست و پس از جام جهانی تنها در دو بازی دوستانه شرکت کرده است که هر دو این بازی ها با پیروزی این تیم به پایان رسیده است. همچنین یکی از بازی های آن ها در تاریخ 28 دسامبر به علت مشکلاتی که فنی ذکر می شد، کنسل شد.
علیرغم مشکلات در آمادگی و البته جدایی بد موقع مربی این تیم یعنی علی کریمی، ایرانیان در در پی آن هستند که در استرالیا مانند دهه های 60 و 70 بدرخشند. دهه هایی که در آن، ایران موفق شد میان سال های 1968 تا 1976 به قهرمان بی بدیل آسیا تبدیل شود و سه جام آسایی را به خانه ببرد.

    قطر

قطری ها با انگیزه ای بالا و با شکست 2-1 عربستان در جام کشورهای حوزه خلیج فارس به این رقابت ها می آیند. گل های ال مهدی علی و بلعلم باعث شد تا قطری ها به عنوان یک تیم قدرتمند شناخته شوند و پا به این رقابت ها بگذارند. این تیم اما هم اکنون در جایگاه 95 ام فیفا قرار دارد و در چهار بازی اخیر خود موفق به پیروزی شده است. از جمله یک پیروزی غیرقابل انتظار در برابر استرالیا.


    امارات

شاگردان مهدی علی در امارات متحده عربی هرچند چندان به چشم نمی آیند، اما می توانند آهسته آهسته برای تیم های آسیایی دردسر ساز شوند. شاگردان مهدی علی اخیراً در برابر استرالیا موفق به کسب یک تساوی 0-0 شده اند و همچنین موفق به صعود به نیمه نهایی جام خلیج فارس شدند. آن ها هم اکنون در جایگاه 85 ام فیفا قرار دارند، اما شانس صعود آن ها کمتر از تیم های دیگر گروه است.

    بحرین

تنها سالی که بحرین توانست در آسیا شگفتی ساز شود، مربوط به حضور آن ها در جام ملت های آسیای سال 2004 بود، جایی که آن ها با شکست در برابر ایران چهارم شدند. هرچند آن ها می توانند به عنوان یک گربه سیاه در گروه عمل کنند و به کمک یاران عرب خود بیایند، اما انتظار نمی رود بتوانند از گروهی که در آن تیم های ایران، قطر و امارات حضور دارند صعود کند.

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

مطالب مرتبط

تبلیغات در سایت ورزشی
تبلیغات - لپتاپ کارکرده
تبلیغات - طراحی بنر
تبلیغات - فروش دامنه
تبلیغات - گروه اینترنتی
تبلیغات - فون عروس و داماد