تبلیغات - خرید لپتاپ کارکرده  
   

گروه داوری: تورج حق وردی- سعید زارع- حسین طالقانی- بابک وسیله بر ناظر: فریدون اصفهانیان – کمک داور ذخیره: سجاد طوری

 



 پرسپولیس

 فصل کابوس وار قرمزهای پایتخت، می تواند با یک پیروزی شیرین در دربی به پایان برسد. همچنین این دیدار می تواند محکی برای پرسپولیسی  باشد که تا کمتر از یک هفته دیگر، باید در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به مصاف رقیب عربستانی خود، الهلال برود.

 در فصل جاری، پرسپولیس عملکرد چندان خوبی را از خود برجای نگذاشته است و از منظر آمار، یکی از بدترین فصل های خود را سپری کرده است.  آن ها در فصل جاری، 35 گل را دریافت کرده اند که این موضوع، پرسپولیس را به پنجمین خط دفاع ضعیف لیگ برتر تبدیل کرده است. در طرف مقابل نیز در فاز تهاجمی، قرمزها تنها 35 گل را به ثمر رسانده اند که این موضوع، باعث شده است تا آن ها نهمین خط حلمه برتر لیگ را در اختیار داشته باشند. داشتن یکی از ضعیف ترین خط حملات لیگ برتر اما می تواند برای این تیم در دربی فردا دردسر ساز شود.

در هر صورت باید دید، تیمی که در ده بازی اخیر خود، تنها دو پیروزی را کسب کرده است، آیا می تواند بار دیگر در برابر رقیب سنتی خود پیروز شود و بیستمین پیروزی خود در تاریخ دربی را به دست آورد یا خیر. در این بازی، از نکات مثبتی که برای پرسپولیس وجود دارد، گل‌زنی آن ها در  شش بازی متوالی اخیر خود در لیگ برتر است که می تواند هواداران این تیم را به گل‌زنی تیمشان امیدوار کند. در هر صورت، اگر پرسپولیس، به گونه ای که در آسیا بازی می کند، در برابر استقلال نیز صف آرایی کند، می تواند شانس پیروزی را برای این تیم متصور بود.

استقلال

 علیرغم پرسپولیس بحران زده، استقلال اما تا چند هفته اخیر به کسب سهمیه امید داشت، با این حال اما تیر آخر بر پیکر بی‌جان استقلال نیز، هفته  گذشته توسط تراکتور شلیک شد. شاگردان امیر قلعه نویی، علیرغم اینکه در ابتدای فصل و نیم فصل، عملکرد به نسبت خوبی را از خود برجای  گذاشتند و در پاره ای اوقات، از استقلال به عنوان مدعی کسب قهرمانی یاد می شد، اما در هفته های اخیر نتایج خوبی را کسب نکرده اند و کسب یک  پیروزی، در دو ماهه گذشته به خوبی نشان دهنده وضعیت نه چندان خوب این تیم است.

 در هر صورت اما، این بازی می تواند راهی برای اعاده حیثیت امیر قلعه نویی باشد، او که به رکورد خود در دربی ها بسیار افتخار می کند، فردا برای باز کردن دروازه پرسپولیس کار چندان دشواری را پیش رو نخواهد داشت. استقلال در این فصل با 40 گل، عملکرد نسبتاً خوبی را در خط حمله از خود بر جای گذاشته است و گل زدن به تیمی که در این فصل، 35 بار دروازه خود را باز شده دیده است، نباید کار چندان دشواری باشد.

البته با نگاهی تیره، همانگونه که امیر قلعه نویی در دربی های قبل نشان داده است، می توان انتظار یک بازی نه چندان جذاب را از استقلال داشت. در هر صورت باید دید در دیداری که می تواند آخرین حضور قلعه نویی روی نیمکت استقلال باشد، چه پیش خواهد آمد.

مصاحبه سرمربیان دو تیم در نشست خبری پیش از بازی

امیر قلعه نویی:بازی حساسی داریم. پرسپولیس هم انگیزه زیادی دارد. این روزها روی مسائل روحی تیم کار کرده ایم. جلسات فنی هم برگزار شده و امیدواریم این بازی کیفیت خوبی داشته باشد و ما برنده آن باشیم. (بیشتر بخوانید)

ایوانکوویچ: دست قلعه نویی درد نکند که اینقدر به استقلال باور دارد. ما هم تاکتیک هایی داریم و به دنبال نتیجه مثبت هستیم. ایشان باور دارد که تیمش می تواند با کنترل نوری نتیجه بگیرد و این از اصول حرفه ای است که به تیم خودتان این اعتماد به نفس را بدهید تا بتوانند تاکتیک های کادر فنی را در زمین اجرا کنند. (بیشتر بخوانید)

ستاره های دو تیم در بازی

سجاد شهباز زاده (استقلال): مهاجم سابق سایپای البرز که با آمدن به استقلال، به درخشش خود ادامه داد، در این دیدار نیز می تواند  برای آخرین بار در این فصل، دل هواداران استقلال را شاد کند. شهباززاده، در این فصل علاوه بر اینکه بهترین گل‌زن استقلال است،  بهترین گلزن ایرانی لیگ برتر نیز بوده و قطعاً آبی پوشان، جایگاه کنونی خود را مدیون شهباززاده هستند. در بازی فردای دو تیم نیز شهباز زاده قطعاً با حرکات خود مدافعان پرسپولیس را آزار خواهد داد و ممکن است پایان فصل خوشی را برای هواداران استقلال رقم بزند.         


مهدی طارمی (پرسپولیس): مهاجم جوان و بوشهری پرسپولیس که از آخرین میراث علی دایی در پرسپولیس است، امید اصلی  پرسپولیس برای گل‌زنی در این دیدار است. برانکور ایوانکوویچ به این جوان جویای نام که در لیگ برتر 7 گل و در لیگ قهرمانان آسیا 1 گل  را برای پرسپولیس زده است، استراحتی اجباری داده است تا بتواند در برابر استقلال عملکرد خوبی را از خود برجای بگذارد. در هر صورت    باید دید، همانگونه که درخشش طارمی از دیدار رفت دربی آغاز شد، آیا دیدار برگشت نیز می تواند پایان خوشی را برای او به همراه  داشته باشد یا خیر.

نکات جالب در مورد این بازی

* دو تیم تا کنون در 79 دیدار به مصاف یکدیگر رفته اند که سهم استقلال 24 پیروزی و سهم پرسپولیس 19 برد بوده است.

* از آخرین باری که استقلال موفق به شکست دادن پرسپولیس شده است، قریب به چهار سال می گذرد.

* در پنج دیدار اخیر دو تیم، تنها سه گل رد و بدل شده است.

* تا کنون در دربی ها، هر تیمی بازی ای را با نتیجه 2-1 برده است، در دیدار بعدی پیروز نشده است.

* درحالی که سه بازی آسیایی پرسپولیس با مجموع 260 هزار تماشاگر همراه بوده است، باید دید که آیا فردا استادیوم آزای پر خواهد شد یا خیر.

نتیجه بازی رفت: پرسپولیس 2-1 استقلال

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

مطالب مرتبط

تبلیغات در سایت ورزشی
تبلیغات - لپتاپ کارکرده
تبلیغات - طراحی بنر
تبلیغات - فروش دامنه
تبلیغات - گروه اینترنتی
تبلیغات - فون عروس و داماد