تبلیغات - خرید لپتاپ کارکرده  
   

نتیجه بازی دربی 80 بین استقلال و پرسپولیس

تیم پرسپولیس موفق شد با تک گل علیپور، استقلال را شکست دهد.

 

این بازی در حالی آغاز شد که هر دو تمی در پاشان یک فصل کابوس وار در جایگاه ششم و نهم جدول قرار دارند. رتبه ای که قبل از هرچیز انگشت اتهام را به سمت وزارت خانه ای نشانه می برد که نه تنها در اداره این دو تیم ناکام بود، بلکه برنامه آن برای خصوصی کردن دو باشگاه بزرگترین ضربه را به هر دو تیم وارد آورد.در اوایل فصل پرسپولیس و در ادامه استقلال به شدت از مشکلات مالی و مدیریتی رنج بردند تا نهایتا یک دربی بی خاصیت در هفته پایانی حاصل تلاش دو تیم در هفته آخر لیگ برتر باشد. دربی که از استقبال تماشاگران و ساق های بازیکنان، از کری خوانی های پیش از دربی و حتی حس و حال ورزشگاه می شد فهمید که هیچ حساسیتی برای هیچکس ندارد. این ها را همه و همه باید مدیون تلاش های یک ساله وزارت ورزشی بود که یکسال است برای بهبود(!!!) شرایط سرخابی ها تلاش می کند.

پرسپولیس تهران 1 - 0 استقلال تهران
گلزنان: علی علیپور برای پرسپولیس
ورزشگاه آزادی تهران|  تماشاگر: حدود 60 هزار نفر
تیم داوری: تورج حق وردی- سعید زارع- حسین طالقانی- بابک وسیله بر- ناظر: فریدون اصفهانیان
– کمک داور ذخیره: سجاد طوری
کارت زرد: حنیف عمران زاده، امیرحسین صادقی، بهنام برزای از استقلال | مهدی طارمی، بابک حاتمی، حمیدرضا علی‌عسگر  از پرسپولیس

ترکیب دو تیم

پرسپولیس تهران: سوشا مکانی، حمیدرضا علی‌عسگر، علیرضا نورمحمدی، مایکل اومانیا، بابک حاتمی، احمد نوراللهی، محمد نوری، مهدی طارمی، هادی نوروزی
 امید عالیشاه، علی علیپور(محسن بنگر 78)

استقلال تهران: وحیدطالب لو، حنیف عمران زاده، امیرحسین صادقی، میلاد فخرالدینی،  هرائر مگویان، محمدرضا خرسند نیا (سلیمان فلاح)، امید ابراهیمی، خسرو حیدری (کریمی 74)، کرار جاسم،  رضا عنایتی (بهنام برزای 46)، سجاد شهباز زاده

گزارش بازی

در نیمه اول این بازی،  پرسپولیس در همان ثانیه پنجاه روی یک پاس مورب صاحب موقعیت شد که مدافعین استقلال توپ را برگشت دادند. پرسپولیس ک فشار آورده بود روی  حرکت طارمی هم صاحب موقعیت شد که باز هم آبی پوشان توپ را دفع کردند. در دقیقه 12 ضربه ابراهیمی با اختلاف از کنار دروازه سوشا راهی اوت شد. پس از این موقعیت های ابتدایی دو تیم بی برنامه و بیشتر در میانه میدان بازی را دنبال کردند. اشتباهات هافبک های هر دو تیم بازی را کاملا از تب و تاب انداخته بود.با این حال پرسپولیس بیشتر میل به هجوم داشت.

جدی ترین موقعیت این بازی را سوشا مکانی در دقیقه 20 دفع کرد. ضربه سر عنایتی و البته اشتباه سوشا در جایگیری، دروازه پرسپولیس را به شدت تهدید کرد اما واکنش خوب مکانی دروازه را بسته نگه داشت. در دقیقه 24 ایراهیمی در محوطه جریمه پرسپولیس سرنگون شد اما داور دستور به ادامه بازی داد. در دقیقه 25 میلاد فخرالدینی شوت از راه دور خود را روانه دروازه کرد و باز هم مکانی توپ را در آغوش کشید. در دقیقه 32 با فرار مهدی طارمی پرسولیسی ها در آستانه انجام دادن یک ضد حمله خوب بودند که این بازیکن با خطای حنیف عمران زاده متوقف شد، عمران زاده از داور مسابقه به خاطر این خطا کارت زرد گرفت. دقیقه 45 نوروزی در یک موقعیت تقریبا تک به تک با طالب لو سرنگون شد که داور دستور به ادامه کار داد. نیمه اول با حساب بدون گل به پایان رسید.

با شروع نیمه دوم، قلعه نویی برای اولین بار در نیم فصل دوم را عنایتی را بیرون کشد تا برزای جوان وارد میدان شود. در دقیقه 46 مهدی طارمی با حرکتی خوب به محوطه جریمه استقلال رسید که شوت وی به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت. اولین موقعیت حساس نیمه دوم نصیب امید ابراهیمی شد اما راه به جایی نبرد و تعلل وی باعث شد تا یک فرصت خوب از دست برود. استقلال که خوب شروع کرده بود،روی شوت نوری غافلگیر شد اما ضربه کاپیتان نوری از پشت محوطه از بالای دروازه راهی اوت شد.


در نیمه دوم دو تیم کمتر جانب احتیاط را رعایت می کردند و سرعت بازی بیشتر شده بود.در دقیقه 60 یک توپ باد آورده به طارمی رسید امامهاجم پرسپولیس قدر توپ را ندانست. در دقیقه 64 پرسپولیس روی یک ضربه ایستگاهی به گل رسید. ارسال هادی نوروزی به آخرین نقطه محوطه جریمه و ضربه سر علیپور که از بند دفاع رها شده بود، حساب کار را یک بر صفر کرد.

در دقیقه 69 مهدی طارمی در محوطه جریمه سرنگون شد.داور دستور به ادامه بازی داد. در دقیقه 77 همکاری کرار و شهباز زاده در محوطه جریمه با ضربه مهاجم آبی پوشان همراه شد اما این توپ با اختلاف راهی اوت شد.در دقیقه 85 روی سانتر کرار جاسم،  ضربه سر امید ابراهیمی در دهانه دروازه به شکل خطرناکی راهی اوت شد. در دقیقه 95 ضربه کرار را خود استقلالی ها برگشت دادند.

بازی در نهایت با نتیجه 1 بر 0 به نفع استقلال به پایان رسید تا ساتقلال در روزی که احتمالا روز خداحافظی قلعه نویی هم هست دوبله شود. شاید پرسپولیسی ها هم اکنون ود را قهرمان فصل بدانند.


حواشی دیدار

* گابریل، هافبک پرسپولیس روز گذشته در اواخر تمرین این تیم مصدوم شد. بر همین اساس برانکو سرمربی پرسپولیس برای اینکه برای دیدار آینده آسیایی تیمش مقابل الهلال ریسک نکرده باشد، گابریل را از لیست خارج کرده و مهدی جعفرپور را به جای وی وارد لیست کرد.

* هواداران پرسپولیس یک پرچم بزرگ 30-40 متری را به ورزشگاه آوردند.

* *گوینده ورزشگاه آزادی از مردم خواست که فقط تیم خودشان را تشویق کنند و به تیم حریف بی‌احترامی نکنند. گوینده ورزشگاه همچنین ابراز امیدواری کرد که پرسپولیس و استقلال به روزهای خوب گذشته‌شان برگردند، روزهایی که بازی‌های دو تیم بسیار حساس بود و تماشاگران زیادی به ورزشگاه می‌آمدند. (کلیک کنید)

* کری بین طرفداران استقلال بر سر شماره های 7 و 8 یعنی مجیدی و جباری با پرسپولیسی ها جالب بود و طرفداران سرخپوش علی کریمی را به رخ استقلالی ها می کشیدند.

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

مطالب مرتبط

تبلیغات در سایت ورزشی
تبلیغات - لپتاپ کارکرده
تبلیغات - طراحی بنر
تبلیغات - فروش دامنه
تبلیغات - گروه اینترنتی
تبلیغات - فون عروس و داماد